wtorek, 22 listopada 2011

Placki ziemniaczane

Eeee placki... - taka jest reakcja M. na placki ziemniaczane...
Ale ja lubię, dzieci lubią więc zrobiłam. I bardzo były dobre. Pewnie, że w wersji wzbogaconej np. z gulaszem są lepsze ale nie miałam akurat pod ręką a trzeba było zrobić obiad na już.

Miałam za to żółty ser pod ręką (to zawsze mamy w lodówce) więc wzbogaciłam je żółtym serem. I powiem Wam, że dodaje to smaku i placki robią się fajnie żółciutkie (czego niestety nie widać na zdjęciach). Polecam też ubijanie białek na pianę, dzięki temu są bardziej puszyste.

Składniki:
  •  4 duże ziemniaki 
  •  2 jajka 
  •  sól, pieprz 
  • pół cebuli
  • 3-4 łyżki startego żółtego sera

Przygotowanie:
Ziemniaki, cebulę, ser zetrzeć na tarce i wymieszać. Dodać żółtka, ubite na pianę białka, przyprawy i delikatnie wymieszać. Smażyć w dużej ilości dobrze rozgrzanego oleju (placki wtedy nie nasiąkają tak bardzo tłuszczem).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...