niedziela, 11 marca 2012

Kotlety mielone z kurczaka w otrębowej panierce

Wczoraj na zakupach w Ikei po raz kolejny uświadomiłam sobie jak bardzo nie lubię tłoku i hałasu towarzyszącego sklepom tego typu. Po raz kolejny zaskoczyły mnie też ceny sprzedawanych tam obiadów. Naprawdę nie wiem jak oni to robią, że 10szt. kotlecików z dodatkami kosztuje 5zł.
Moje kotlety drobiowe też drogo nie wychodzą, chociaż zapewne więcej niż 5zł., ale za to z pewnością są smaczniejsze i zdrowsze.
Te kotlety to kolejny po krokietach, sposób na wykorzystanie mięsa pozostałego z rosołu. Z dodatkiem otrębów są zdrowsze niż z bułką tartą a równie pyszne, jeśli nie lepsze :)



Składniki:
  • 400-500 g mięsa z ugotowanego kurczaka
  • 2 średnie marchewki z rosołu
  • 3 łyżki otrębów (dałam owsiane ale mogą być każde inne)
  • 2 jajka
  • papryka słodka
  • papryka ostra
  • czosnek granulowany
  • kurkuma
  • imbir
  • gałka muszkatołowa
  • sól
  • pieprz
  • otręby do panierki

Przygotowanie:
Mięso z kurczaka obrać ze skóry i razem z dwiema średnimi marchewkami zmielić. Dodać jajka, otręby i przyprawy. Wszystko razem wymieszać. Jeśli masa jest zbyt rzadka można dodać więcej otrębów. Formować niezbyt grube kotlety i panierować w otrębach. Smażyć z obu stron na złoty kolor.












4 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne i jakie zdrowe :) Też wolę panierkę z otrębów niż z bułki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli bułka - otręby 0:1
      dziękuję za komentarz

      Usuń
  2. zdecydowanie otręby, to już 0:2 dla otrębów ;)
    a ikea - mam podobne odczucia, tłum, tłok, pośpiech.. i hot-dogi za 1zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieję, że na 0:2 się nie skończy :):)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...