sobota, 24 marca 2012

Pasztet drobiowo - warzywny

Ten pasztet powstał z przypadku. Można powiedzieć, że jest z serii - "jak wykorzystać mięso pozostałe z rosołu", a raczej "jak wykorzystać mięso pozostałe z rosołu, a następnie z tarty " :) Chodzi o to, że z wczorajszej tarty drobiowo-warzywnej zostało mi dużo nadzienia, a jako, że jedzenia nie wyrzucam, postanowiłam z niego zrobić pasztet. Dodałam tylko jeszcze kilka produktów, przypraw, jajek, upiekłam i mam pyszny pasztet, którego tradycyjnie moje chłopaki nie chcą jeść, bo nie jest "prawdziwym pasztetem". Na święta zrobię im ten "prawdziwy" żeby już nie marudzili, a tymczasem rozkoszuję się smakiem tego "prawdziwego inaczej".
Myślę, że z podanych składników powinny wyjść około dwie foremki do pasztetu (mniejsze niż keksówki). Mnie wyszła jedna wypełniona do połowy, bo robiłam z tego co mi pozostało z tarty, czyli około 1/3 podanych składników.




Składniki:
  • 500g mięsa z ugotowanego kurczaka 
  • 3 średnie marchewki z rosołu
  • 200g kukurydzy z puszki
  • 200 g czerwonej fasoli z puszki
  • 200 g groszku zielonego z puszki
  • 200 g pomidorów z puszki lub 2 łyżki koncentratu pomidorowego 
  • papryka ostra
  • pieprz
  • sól
  • majeranek
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 jajka
  • otręby pszenne
  • garść słonecznika łuskanego

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wystarczy wymieszać i blendować do czasu aż powstanie papka, do której następnie dodajemy jajka, słonecznik, przyprawy i tyle otrębów żeby powstała bardziej gęsta i zwarta masa (około 6-8 łyżek).
Pieczemy w temp. 200 stopni przez 45min.







2 komentarze:

  1. dania z przypadku, przeważnie są najlepsze ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...