piątek, 16 marca 2012

Serek orzechowy do chleba

Banalny przepis na pyszny serek do chleba. Wiem, że "nie odkryłam Ameryki" robiąc ten serek, bo zapewne nie ja pierwsza i nie ostatnia wpadłam na pomysł żeby połączyć serek z orzeszkami, ale nie o to chodzi żeby się z kimś ścigać. Chodzi o to żeby było smacznie a przy okazji może kogoś mój post zainspiruje. Serek jest z serii tych a'la almette czy inny tego typu chociaż z pewnością nie tak puszysty, bo nie schłodzony w ciekłym azocie. Tak czy owak jeśli ktoś lubi serki orzechowe to warto go zrobić samemu bo i smaczny, i tani a już na pewno zdrowy.



Składniki:
  • 250 g białego sera 
  • 100-150g mielonych orzechów
  • sól, pieprz
  • 4-5 łyżek śmietany, jogurtu naturalnego lub maślanki

Przygotowanie:

Orzechy uprażyć na suchej patelni, zmielić lub drobniutko posiekać. Wymieszać z białym serem, śmietaną i przyprawami. Najlepiej zrobić to blenderem wtedy wszystko wymiesza się na gładką masę.  





3 komentarze:

  1. Kiedys czesto kupowalam ser, ktory nazywal sie Rambol i byl wlasnie z orzechami. Uwielbialam go! Dlatego podoba mi sie twoje polaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie serka Rambol nie znam, ale mój zrobiłam zainspirowana właśnie takim sklepowym z orzeszkami President lub Tartare. W zasadzie smakują tak samo.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...