sobota, 7 kwietnia 2012

Mazurek kajmakowy

Pierwsze koty za płoty. To mój pierwszy w życiu mazurek. Do tej pory zawsze mówiłam, że ich nie lubię więc nie będę robić. W tym roku natknęłam się tutaj na świetny moim zdaniem przepis i postanowiłam spróbować. Spodobał mi się ze względu na połączenia słodko-gorzko-kwaśne, dzięki którym mazurek nie jest tak przeraźliwie słodki, jak to zazwyczaj z nimi bywa. Żeby jednak nie było tak różowo, (że niby za pierwszym razem mi wszystko wychodzi;), to zdradzę Wam, że niestety ciasto ciężko pokroić na ładne kawałki. 

Wszystko przez moją nieuwagę. Nie doczytałam, że przepis jest na blaszkę o wymiarach 20x24, zrobiłam w formie 26x30 i ciasto wyszło przeraźliwie cieniutkie. Już przy wykładaniu ciasta do formy wiedziałam, że coś jest nie tak bo ciężko go było rozwałkować na całej powierzchni, ale była godzina 23.15 i mój mózg pracował już zbyt wolno żeby zareagować.

Tak czy owak, ja pozostanę przy moich ulubionych ciastach ucieranych i drożdżowych. Jednak nie zrażajcie się Wy prawdziwi mazurko-maniacy i amatorzy kruchych ciast, skoro nimi jesteście to taki mazurek na pewno będzie jednym z lepszych jakie jedliście.




Składniki:
/forma 20x24cm /
Ciasto:
  • 150 g mąki pszennej
  • 75 g masła
  • 50 g cukru
  • 2 żółtka
  • szczypta soli

Wierzch:
  • 1/2 puszki masy kajmakowej (puszka 400 g)
  • dżem z czarnej porzeczki
  • gorzka czekolada
  • (u mnie dodatkowo kilka migdałów)

Z podanych składników zagnieść gładkie ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 1 godzinę. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyjąć z lodówki, odłożyć małą część, a pozostałe ciasto rozwałkować i przełożyć do blaszki. Z pozostałego ciasta zrobić skręcone wałeczki i ułożyć je na brzegach ciasta. Nakłuć ciasto widelcem, wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 20 minut na złoty kolor. 

Przestudzone ciasto posmarować dżemem, na to wyłożyć i rozsmarować masę kajmakową. Gorzką czekoladę rozpuścić na parze i ozdobić wierzch w dowolny sposób.









Wielkanocne Smaki 2

3 komentarze:

  1. Wygląda i smakuje super!
    Oby więcej takich przysmaków. :)

    Ps.twój chrześniak

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałaś o głosowaniu w konkursie wielkanocnym i nie oddałaś głosu.
    Jeśli nie zrezygnowałaś z udziału to zapraszam jeszcze przez tydzień, do niedzieli włącznie. Możesz głosować w komentarzach do posta "Dekorujemy mazurki" lub za pomocą wiadomości Durszlaka.
    Pozdrawiam Mysza

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...