środa, 18 kwietnia 2012

Pizza z porem i kurczakiem

Chyba już nigdy nie zjem pizzy, która nie będzie miała w składzie pora. Jest tak obłędnie smaczna, że mogłabym jeść ją codziennie. Nawet mój tata sceptycznie nastawiony do pizzy z porem, po spróbowaniu uznał jej wyższość nad tymi, jak to nazwał, "tradycyjnymi". Por doskonale współgra tutaj z pieczarkami oraz grillowanym kurczakiem i papryką, a zdecydowany posmak rukoli dodaje wyrazistości całej pizzy. W planie zamiast sera żółtego miałam serek wiejski (żeby odchudzić trochę pizzę ;), ale mi nie wyszło. Niestety wielki, serowy łasuch siedzący w mojej głowie zwyciężył i musiałam sypnąć  trochę żółtego sera. Może następnym razem się uda ;)




Składniki na ciasto:
  • 300 g mąki
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 200 ml wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżki oliwy z oliwek 
Składniki na sos:
  • 400 g pomidorów (4 łyżeczki koncentratu pomidorowego)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 150 ml bulionu lub wody
  • pół łyżeczki cukru
  • sól, bazylia, oregano
Dodatki:
  • 1 średni por 
  • 30 ml śmietany 
  • tymianek 
  • łyżeczka cytryny
  • 1 grillowana papryka 
  • 200 g pieczarek
  • 1 grillowana pierś kurczaka

Przygotowanie:

Z drożdży, łyżki mąki, łyżeczki cukru i 50 ml letniego mleka zrobić zaczyn i odłożyć w ciepłe miejsce. Gdy drożdże urosną dodać do mąki i reszty składników. Wyrabiać aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Odstawić na ok. 30 min do wyrośnięcia ciasta.
W tym czasie przygotować składniki. 

Cebulę i czosnek zmiksować, dodać obrane pomidory bez gniazd, przyprawy i ponownie wszystko zmiksować. Dolać bulion i dusić do czasu aż uzyskamy zawiesisty sos. 

Paprykę opalić palnikiem lub posmarować oliwą i grillować do uzyskania czarnej skórki, którą następnie należy obrać i usunąć nasiona. 

Pora pokroić w plasterki, poddusić na łyżce masła, a gdy się zeszkli dolać niewielką ilość wody i dusić jeszcze około 2-3 minuty. Po tym czasie dodać śmietanę. Posolić, dodać pół łyżeczki tymianku i łyżeczkę soku z cytryny.

Pokrojone pieczarki zblanszować w osolonej wodzie i odcedzić. Kurczaka pokroić na kawałeczki.

Na stolnicy wysypanej mąką rozwałkować ciasto na kształt koła, nakłuć widelcem i piec chwilkę aż ciasto troszkę podrośnie (około 5 min) Po tym czasie posmarować sosem, położyć pory, pieczarki, kurczaka i pokrojoną paprykę. 
Piec około 20min. w temperaturze 200 stopni, posypać żółtym serem i ułożyć rukolę














25 komentarzy:

  1. Pięknie i smacznie wyglada.... Asia dzięki Tobie odnajduję sie w kuchni :))

    OdpowiedzUsuń
  2. W pelni rozumiem faze na pora - za mna tez ostatnio chodzi ten smak. Swietnie sie prezentuje ta twoja pizza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji pieczarkowej :)Taką pizzę chętnie bym zjadła! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie i na bogato :) I ta rukola! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z porem jeszcze nie jadłam. Zachęciłaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja często dodaję pora do pizzy :) To bardzo niedoceniane warzywo :) Pizza piękna, wyrośnięta, puszysta, mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, sama w zasadzie niedawno zaczęłam go doceniać.

      Usuń
  7. No no gratuluję super pomysł :), lecz ja wolę ''tradycyjną'' pizzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, bez pieczarek i bez papryki. Najlepiej sam żółty ser :)

      Usuń
  8. Pizzy z porem nie jadłam :-) ale w piątek chyba spróbuję :-) często eksperymentuję z dodatkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię pizzę z kurczakiem, a do tego jeszcze te pieczareczki! Por co prawda mnie nie przekonuje, ale i tak w ogólnym rozrachunku pizza ta ma u mnie MEGA PLUSA:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata też tak mówił, a gdy zjadł uznał, że mu por odpowiada ;) więc może spróbuj? ;)

      Usuń
  10. składniki kupione jutro wieczór pizzy :-) łiiiiiii :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekamy na relację, mam nadzieję, że będzie smakowała :)

      Usuń
  11. Przyznam, że też raczej sceptycznie myślałam o pizzy z porem,ale zachęciłaś i będę musiała wypróbować:) Jeszcze ta rukola... No i koniecznie żółty ser:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam pora, ale nigdy nie wpadłam na to, by dodać go do pizzy. Dzięki za inspirację, przy najbliższej okazji z pewnością wypróbuję. Pizza z porem musi smakować fantastycznie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do usług :) Wypróbuj koniecznie jeśli lubisz pora, na pewno się nie zawiedziesz.

      Usuń
  13. Uwielbiam takie połączenia smakowe!Pory duszone np.+ser kozi. MNIAM! Dlatego Twoja pizza też bardzo by mi smakowała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, ser kozi do tego idealnie pasuje. Lubię robić sos z tych składników bo właśnie idealnie się łączą smaki.

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...