poniedziałek, 4 czerwca 2012

Kakaowe naleśniki z mascarpone i sosem truskawkowym

Na wczorajsze, niedzielne, niespieszne śniadanko jedliśmy kakaowe naleśniki z mascarpone i muszę ogłosić wszem i wobec, że innych śniadań już nie robię. Moje starsze dziecię niewiedzieć czemu odmówiło współpracy, za to cała nasza pozostała trójka zachwycała się smakiem tych prostych w zasadzie naleśników. Prostych w przygotowaniu, ale nadzwyczajnych w smaku. Jeśli lubicie naleśniki na słodko to nie zastanawiajcie się długo, róbcie póki trwa sezon na truskawki (chociaż z sosem malinowym czy innym owocowym zapewne będą smakowały równie dobrze).



Składniki:
(ok 13 szt.):
  • 380 g mąki
  • 400 ml wody gazowanej
  • 400 ml mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka oleju
  • 3 łyżeczki kakao
  • 250-300 g mascarpone
  • 250 g truskawek
  • 5-6 łyżek cukru

Przygotowanie:
Mąkę mieszamy z jajkiem, olejem, mlekiem i połową wody. Powstanie gęste ciasto, które miksujemy na gładką masę, tak żeby nie było grudek (gdy ciasto jest gęste łatwiej się ich pozbyć). Stopniowo dolewamy pozostałą wodę ciągle mieszając. Odstawiamy na pół godziny ciasto, po czym smażymy naleśniki na patelni na odrobinie oleju lub na zupełnie suchej patelni teflonowej. Naleśniki smarujemy serkiem i dowolnie zwijamy. 
Truskawki miksujemy z cukrem i polewamy naleśniki.






Truskawki 2012 Kuchnia Bardzo Włoska 2012

17 komentarzy:

  1. Miło robi się od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na noc sobie narobiłam ochoty na takie pyszne naleśniczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie leniwe, niespieszne sniadania lubie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  4. niebo w gębie! zainspirowałaś mnie na piątkowy obiad, śniadania u mnie na słono raczej


    Blog about life and travelling
    Blog about cooking

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmmmmmmmmmmm pyszności :-) ja ostatnio robiłam naleśniki cynamonowe z serem i musem truskawkowym też pyyysio :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają baardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też się zachwycam :) chociaż na odległość, a ślinka cieknie! rety wyglądają mega apetycznie! ja chcę naleśnikaaa!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podpisuję się pod wszystkimi komentarzami :) wyglądają OBŁĘDNIE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. a kiedy dodajesz kakao bo nie pisze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję do ciasta żeby dokładnie się wymieszało. Przez nieuwagę zapomniałam o tym napisać, dziękuję za zwrócenie uwagi. Już to naprawiam:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...