poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Odwrócony mini sernik na zimno z czerwoną porzeczką

Serniczki te zrobione zostały podczas mojego pobytu na wsi gdzie nie miałam zbyt wielkiego wyboru w sprzęcie kuchennym, i jako że tortownicy nie znalazlam, posłużyłam się małymi miseczkami. Brakowało tam również miksera, ale to tylko drobiazg, który przecież nie jest w stanie wpłynąć na zmianę moich planów;). Takie małe serniczki z serka homogenizowanego naprawdę nie potrzebują nowoczesnej kuchni i sprzętu, wystarczą dwie ręce, starodawna trzepaczka i trochę chęci, a serniczek niczym nie odbiega od przygotowanego z użyciem miksera. 
Jeśli lubicie słodkie serniczki dodajcie więcej cukru, mój był dosyć kwaskowaty bo taki lubimy.




Składniki:
/na 4 małe miseczki/
  • 1 żółta galaretka 
  • 1 i 1/4 szklanki gorącej wody do rozpuszczenia galaretki
  • 200 g serka homogenizowanego
  • 3 łyżeczki cukru 
  • 4 małe garstki czerwonej porzeczki 
  • ok. 15 biszkoptów

Przygotowanie:
Galaretkę rozpuszczamy w 1 i 1/4 szklanki gorącej wody a gdy wystygnie dodajemy do ubitego trzepaczką serka homogenizowanego (ja zrobiłam to za pomocą trzepaczki ale można ubić mikserem),  dodajemy cukier. Do miseczki wsypujemy część porzeczek, wlewamy serek, wsypujemy resztę porzeczek, a następnie układamy biszkopty. Wstawiamy do lodówki. Gdy serniczki się zsiądą  przekładamy na talerzyki biszkoptami w dół (musiałam sobie pomóc nożem i lekko podważyć) Przed podaniem polewamy sosem. 


Składniki na sos: 
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek extra vergine (Classic Monini)
  • 2 łyżeczki golden syrupu (lub miodu lub cukru)
  • 6 kostek gorzkiej czekolady
  • suszone malutkie chili (dodałam takie malutkie 1cm)

Przygotowanie:
Ocet wymieszać z golden syrupem i podgrzewać do czasu aż sos zredukuje sie o połowę. Czekoladę wkładamy do plastikowej miseczki i stawiamy na garnek z gorącą wodą (nie podgrzewamy na gazie) przykrywamy pokrywką i czekamy aż się rozpuści. Dodajemy czekoladę i oliwę do sosu, mieszamy i dodajemy chilli do smaku. Jeśli sos się zrobi zbyt gęsty możemy dodać trochę oliwy i wymieszać. 



18 komentarzy:

  1. mniammmm,wyglada apetycznie:) Przepis musze koniecznie przetestowac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... rozkosz dla podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuję się apetycznie, a dodatek porzeczki kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pyszności , jak widać można zrobić w każdych warunkach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieco dłużej pewnie się przygotowuje, ale da się :)

      Usuń
  5. W sumie to nawet dobrze,że nie miałaś foremki lub tortownicy bo wyszedł Ci naprawdę wspaniały i niepowtarzalny deser:)) Ja uwielbiam porzeczki i dlatego w tym roku zamroziłam ich naprawdę sporo- do tego przepisu będą jak znalazł przez całą zimę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mroziłam całkiem sporo :)

      Usuń
    2. Zrobiłam twój serniczek na dużej blaszce-poszedł w mig:)) Jest pyszny bo porzeczki dają taki niepowtarzalny smak:)) przepis jest super i mozna go dowolnie modyfikować:))

      Usuń
    3. Kasiu bardzo, bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się wypróbować mój przepis, że smakował i że podzieliłaś się ze mną tą informacją. Nie ma to jak informacja zwrotna, że komuś jeszcze smakował serniczek z mojego przepisu:)

      Usuń
  6. I proszę jak to niewiele potrzeba by wyczarować cudo! Piękny deserek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...