niedziela, 19 sierpnia 2012

Tarta z serkiem mascarpone i owocami

Za pierwszym razem tartę w tej wersji zrobiłam przez pomyłkę, ale jak często się zdarza takie pomyłki przynoszą bardzo smaczne efekty. Podczas wakacyjnego pobytu na wsi koniecznie musiałam zrobić ciasto, ale brak miksera skutecznie mnie zniechęcał. Postanowiłam więc zrobić tartę z serkiem mascarpone i owocami na gotowym francuskim cieście, które kupuję  zawsze w tym samym sklepie. Tak też zrobiłam i tym razem, sięgnęłam na półkę gdzie zawsze leżało, jak się później okazało przez pomyłkę wzięłam ciasto kruche. Muszę się przyznać, że byłam w wielkim szoku gdy w domu zorientowałam się co kupiłam,  bo prawdę mówiąc nie miałam zupełnie pojęcia, że można kupić gotowe ciasto kruche. Ku mojemu zdziwieniu ciasto nie było złe, jednak teraz przygotowuję je według poniższego przepisu, to jest zdecydowanie bardziej warte uwagi.
Źródło: Strawberries from Poland



Składniki na spód:
  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 żółtko
Składniki na krem:
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 żółtka
  • 40 g cukru (jeśli lubicie bardziej słodkie dodajcie więcej)

Dodatkowo:

  • maliny
  • jagody lub borówki amerykańskie
Przygotowanie:
Składniki na kruche ciasto zagniatamy szybko rękami lub siekamy szybko mikserem do połączenia składników. Formujemy kulę, którą zawijamy w folię spożywczą i odkładamy na pół godziny do lodówki. Po tym czasie wałkujemy na trochę cieńszy płat i wykładamy dno formy, a następnie małym wałeczkiem rozwałkowuję ciasto na całej blaszce. Obciążam dodatkową nieco mniejszą formą i pieczemy przez 10 min w 190 stopniach, a następnie bez obciążenia przez 20-25 min w temp 180 stopni.

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę, a następnie dodajemy stopniowo mascarpone delikatnie mieszając.

Krem nakładamy na wystudzone ciasto i układamy owoce.






W malinowym raju

11 komentarzy:

  1. śliczna tarta, śliczne zdjecia - taka kwintesencja lata

    OdpowiedzUsuń
  2. tarta wygląda pysznie , na sam widok ślinka leci ;) na lato jak ulał !
    www.prettystrawberries.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie wykonana! przymierzam się do tarty z mascarpone od pewnego czasu, więc pewnie prędzej czy później się skuszę:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna tarta! Poproszę kawałek:)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niesamowicie! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno z lepszych połączeń jakie może być! bardzo apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. przeurocze zdjęcie, do tego mega apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam mascarpone!!! Wydląda tak pysznie, że już biegnę po zakupy!!

    OdpowiedzUsuń
  9. あなたはココシャネ
    ルの任意の画像を見れば、
    彼女は間違いなく真
    珠の文字列を着用されますが、そのうちの
    数十は、彼女の
    首の周りに輪にし、彼女の胸にさりげなく迷う


    Also visit my web site :: シャネル アリュール

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...