niedziela, 23 września 2012

Kurczak i zielone pomidory

Gdy pracujemy do późna (albo przynajmniej do pory obiadowej;) i po pracy przychodzimy do domu głodni, nie mamy czasu na przygotowania. Ja często robię wtedy szybki makaron z różnymi dodatkami, ale ile można jeść makaron... 
Dzisiejsza obiadowa propozycja to pierś kurczaka, zielone pomidory i boczek - połączenie, którego musicie spróbować. Przygotowanie tego dania nie zajmuje dużo czasu bo częściowo przygotowujemy roladkę dzień wcześniej. Po powrocie z pracy wystarczy ją udusić i zjeść z sałatką. Z tak przygotowanym wcześniej mięsem nie będziemy długo głodni ;) Lista składników nie jest zbyt długa, co nie oznacza, że danie jest ubogie w smaki, wręcz przeciwnie jest to wyjątkowo smaczna rolada drobiowa.
Inne propozycje obiadowe znajdziecie w wyszukiwarce "dania główne" po prawej stronie tego wpisu.


Składniki:
/dla 4 głodnych osób/
  • 4 filety kurczaka
  • 8 średnich zielonych pomidorów (350-400 g)
  • 150g boczku
  • oliwa do smażenia i marynaty
  • 2 łyżki posiekanego oregano
  • 2 łyżki posiekanej bazylii
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Pokrojony w cieniutkie plastry lub w kostkę boczek wytapiamy na patelni, po kilku minutach dodajemy pokrojone w plastry zielone pomidory. Następnie solimy, pieprzymy, dodajemy pół łyżki posiekanego oregano i mieszamy. Podsmażamy chwilę, aż pomidory zmiękną. i nadziewamy filety kurczaka. Z kilku łyżek oliwy i przypraw  przygotowujemy marynatę, a następnie moczymy w niej przygotowane roladki przez noc. Następnego dnia smażymy ok.20 min. do zbrązowienia z każdej strony.





10 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Mimo iż jestem teraz najedzona, to i tak chętnie bym kawałek skubnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie podobają się zdjęcia;) Tez po obiadku jestem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawostka bo uważam, że są zupełnie nieudane. Coś mi sie przestawiło w aparacie i nie są takie jak chciałam :( ale dziękuję :)

      Usuń
  3. Nigdy nie myslałam,że mozna w taki sposób wykorzystać zielone pomidory. Uwielbiam połączenie warzyw i mięsa i w zasadzie tym sie żywię więc Twój przepis bedzie mi bardzo przydatny:) taka miła odmiana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wyglądają te roladki. To świetna propozycja na obiad, tym bardziej, że to połączenie smaków bardzo do mnie przemawia :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie do mnie też to połączenie przemawia.

      Usuń
  5. A ja szukam tych zielonych pomidorow, szukam i znalezc nie moge... Nic to, z czerwonymi takie roladki tez beda pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezwykle wytworne to danie, z pewnością na okazję, no chyba, że okazję uczynimy ze zwykłego dnia powszedniego, czemu nie właściwie!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...