sobota, 20 października 2012

Smażone zielone pomidory z boczkiem i bryndzą

Skończyło się niestety moje szaleństwo z zielonymi pomidorami. Przyszły przygruntowe przymrozki i pomidory trzeba było natychmiast zrywać, żeby nie przemarzły. Wszystkich na raz nie uda nam się zjeść bo troszkę tego było, a zapytani odmówili współpracy;) więc musiałam je przerobić. Najwięcej poszło oczywiście do słoików na sałatkę (wiem, wiem już ją obiecywałam i wkrótce będzie ;), ale najłatwiejsze, najszybsze (i chciałoby się powiedzieć najsmaczniejsze, ale mnie wszystko z zielonych pomidorów smakuje równie dobrze) są smażone. Naprawdę są wyśmienite w panierce z płatków kukurydzianych, smażone na boczku i jeszcze z dodatkiem bryndzy. Do tego lampka wina i kolacja gotowa mmm....



 Składniki:
  • 2-3 zielone pomidory
  • 150 g bryndzy
  • 200 g boczku lub wędzonej szynki szwardzwaldzkiej 
  • 10 łyżek płatków kukurydzianych
  • 10 łyżek mąki kukurydzianej
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Płatki kukurydziane dobrze ugnieść na drobne kawałeczki. Boczek pokroić w kostkę, wysmażyć i zdjąć z patelni. Jeśli boczek był mało tłusty i na patelni nie zostało zbyt wiele tłuszczu możemy dodać odrobinę oliwy. Pomidory pokroić w plastry (ok 1-1,5cm) i panierować w mące, jajku i płatkach kukurydzianych. Kłaść pomidory na rozgrzany tłuszcz i smażyć z każdej strony do zrumienienia na średnim ogniu. 
Do podsmażonego boczku dodać pokrojoną bryndzę i podawać z zielonymi pomidorami. 






10 komentarzy:

  1. to mi smaka narobiłaś!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam kiedy jadłam ostatnio zielone pomidory. Nigdzie ich koło mnie nie ma, a wyglądają zachwycająco!
    Ostatnie zdjęcie powaliło mnie na kolana :)

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis na pyszną kolację:) Uwielbiam Twoje przepisy:) Dzisiaj wypróbuje bo też mam nadmiar zielonych pomidorów:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie jadłam. Wyglądają cudnie :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmm cóż za smakowity pomysł!A jak pięknie wygląda! Bomba! smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie. Być może zaryzykuję i sam coś takiego przyrządzę, chociaż i tak pewnie mi się nie uda lub po prostu nie będzie mi się chciało

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...