środa, 7 listopada 2012

Placuszki z brukselki

Ten wpis miałam przygotować na kulinarno-literacką akcję Maggie, ale nie zdążyłam. Jednak placuszki są na tyle wyjątkowe, że postanowiłam się nimi z Wami podzielić. 
Wyjątkowe dla mnie dlatego, że zjadają je z chęcią moje dzieci, które jak już wcześniej pisałam, nie lubią brukselki. Tutaj najwyraźniej jej smak im nie przeszkadza. Za pierwszym razem gdy je zrobiłam, zniknęły w  oka mgnieniu, nie zdążyłam nawet zrobić zdjęć (dlatego też nie dołączyłam do akcji Maggie;). 
Wyjątkowe są też dlatego, że przepis pochodzi z książki nie kulinarnej, ale jednak z gotowaniem w tle;) "Ucieczka znad rozlewiska" Katarzyny Zyskowskiej-Ignaciak to książka, którą czytałam podczas tegorocznych wakacji na wsi i właśnie w takich okolicznościach polecam Wam po nią sięgnąć. Wakacje to czas gdy mam ochotę na jakąś łatwą, przyjemną i bardzo lekką w odbiorze książkę. Nie mam wtedy ochoty wysilać zbytnio moich szarych komórek literaturą naukową ;) a jedynie spędzić miło czas na czytaniu. Przy tej książce macie to zapewnione. A gdy do tego lubicie książki, w których bohaterka gotuje, staje się gwiazdą telewizyjnego programu kulinarnego i podaje różne przepisy min. na te placuszki z brukselki, to koniecznie ją przeczytajcie:) 




Składniki:
  • 1000 g brukselki
  • 2 jajka na twardo
  • 1/2 szklanki mąki żytniej (typ 2000)
  • 1 jajko surowe
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
  • Na sos autorka poleca zmieszać jogurt grecki light, chrzan i słodzik w płynie ( ja używam śmietany, lub jogurtu)


Przygotowanie:

Brukselki gotujemy do miękkości. Dwa jajka gotujemy na twardo. Brukselki rozdrabniamy widelcem, dodajemy dwa przeciśnięte przez praskę jajka. Całość mieszamy, dosypując soli i pieprzu do smaku. Dodajemy surowe jajko oraz mąkę żytnią i jezcze raz mieszamy. Formujemy niewielkie kotleciki i smażymy je na oliwie. 
Delikatny smak kotlecików idealnie przełamuje sos chrzanowy na bazie jogurtu. (wg mnie idealna jest kwaśna śmietana).



6 komentarzy:

  1. Chyba zacznę tu częściej zaglądać! Dodaję do mojej listy oglądanych blogów w trybie natychmiastowym! (;

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł na zdrowe placuszki ,mniam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna propozycja na zdrową przekąskę :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To może ja też dzięki Twoim placuszkom polubię brukselkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. no teraz to mnie zadziwiłaś! brukselka w formie placuszków - może taką bym polubiła? ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. zaskakujacy pomysł na wykorzystanie brukselki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...