wtorek, 13 listopada 2012

Pyszne kluseczki z brukselki

Mam na imię Asia i jestem kluskoholiczką;) 
Tak, tak, niestety mam słabość do wszelkiego rodzaju klusek, pierogów, makaronów i innych mącznych pyszności. Ciężko się do tego przyznać, bo to właśnie one są moją zgubą (zaraz po słodyczach;), ale co zrobić kiedy są takie pyszne. 
Jednak nie samą mąką człowiek żyje, trzeba czasem zjeść warzywa, najlepiej więc to połączyć. Brukselka w tej postaci zdecydowanie nie zachęca mnie do "odwyku", wręcz przeciwnie, mogę jeść te kluseczki codziennie. 
Jeśli nie jesteście takimi kluskomaniakami jak ja, i potrzebujecie kawałek mięsa na obiad, proponuję potraktować je jako dodatek zamiast zwykłych ziemniaków. Dobrze się sprawdzają z kotletami drobiowymi z ciecierzycą, które Wam ostatnio pokazywałam (przepis tutaj).



Składniki:
/ok. 15szt./
  • 150 g brukselki
  • 60 g mąki
  • 1 jajko
  • sól
Przygotowanie:
Brukselkę gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Dobrze ugniatamy widelcem lub mielimy w maszynce, dodajemy mąkę, jajko i mieszamy dokładnie. Zwilżonymi dłońmi formujemy kulki i wrzucamy je na osolony wrzątek. Gotujemy około 8 min. 





35 komentarzy:

  1. Świetne! Ja też dołączam do zaszczytnego grona kluskomaniaków :) I z miłą chęcią zrobię takie kluseczki, bo akurat mam nadmiar brukselki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, zapraszam więc do akcji "Sezon na brukselkę"

      Usuń
  2. widzę, że szalejesz z brukselką:)
    witam w klubie mąko i słodyczoholików:)
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. czy pasowałby do nich jakiś sos, żeby podać jako oddzielne danie np. na piątkowy obiad?
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam sos serowy, grzybowy (albo w połączeniu;) Fajny też byłby musztardowy i coś na bazie śmietany i boczku.
      Ja najbardziej lubię polane masełkiem :)

      Usuń
    2. dzięki za podpowiedź, planuję jutro przygotować:)
      życie & podróże
      gotowanie

      Usuń
    3. To nie mogę się doczekać opinii:) Mam nadzieję, że posmakują:)

      Usuń
    4. powiem tylko tyle-pyszne! zrobiłam do nich sos śmietanowo-serowy-delcje, tylko szkoda, że tak mało, następnym razem (jutro) z podwójnej porcji będą:)))
      życie & podróże
      gotowanie

      Usuń
    5. Bardzo się cieszę, że Ci smakowały:) Ja też zamierzam jutro znowu je robić :)

      Usuń
  4. Szczęka z wrażenia spadła mi na klawiaturę ;) Kapitalne! No rewelacja i tyle ;)

    Też przyłączam się do klubu mąko i słodyczoholików ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bez mięsa się obejdę, ale bez mącznych smakołyków już nie. Wszelkiego rodzaju knedle, kluski, szpecle, makarony - tego nigdy nie wyrzucę z jadłospisu. Mniamuśne te brukselkowe cuda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że wszyscy blogerzy kulinarni tak zdrowo się odżywiają i że tylko ja jestem mącznożerna ;) a tu proszę niespodzianka, jest nas więcej ;)

      Usuń
    2. Wszyscy odżywiamy się smacznie, a z tym zdrowo to bym polemizował ;-)
      Chociaż od klusek miażdżyca chyba nie grozi, więc w sumie dieta całkiem niezła.. No chyba, że od tego masełka, którymi polałbym kluseczki ;-P

      Usuń
  6. Wygladaja tak smakowicie, ze nawet ja, nie znoszaca brukselki, bylabym sklonna ich sprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysl rewelacyjny! Dzieki za inspiracje :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ka, czy ktoś Ci kiedyś nawrzucał od brukselkomaniaczek? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotąd nie:) ale rozumiem, że to komplement, a na pewno tak to będę traktować;)

      Usuń
    2. PS. To jeszcze nie koniec mojej brukselkomanii :) ;)

      Usuń
    3. Dobrze rozumiesz :) To czekam na kolejne przepisy, i to równie niezwykłe (tempura do nich nie należy ;))

      Usuń
  9. Ten przepis jest genialny! Uwielbiam brukselkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super te kluseczki! gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł ! Napewno wypróbuje - może się przekonam do brukselki :P i zapraszam do Tęczy Smaków 2 - juz ruszyła - a ten zielony kolor kluseczek powala :D http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2012/11/konkurs-akcja-tecza-smakow-2-czas.html

    OdpowiedzUsuń
  12. woow. Klusek z brukselki to się nie spodziewałam. Super

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacyjne! ja jestem zarowno klucho jak i brukselko-zerca wiec za pewne zjadlabym wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam na imię Hania i ja cała moja rodzina jest kluskożercami. Wcale nie anonimowymi! :) Takie kluski ... Zabieram rodzinę i przyjeżdzam do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają rewelacyjnie:-) Mam ochotę je zrobić natychmiast:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam brukselkę, dziś jadłam, ale mam jeszcze więc chyba je zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialne te kluseczki, koniecznie muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Po raz kolejny mnie zainspirowałaś, ale zamiast kluseczek z brukselki zrobiłem z marchewki. Też wyszły pyszne. Przepis wrzuciłem na mojego bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...