środa, 19 grudnia 2012

Drożdżowe choinki z makiem

Bułeczki drożdżowe do zjedzenia tuż po wyciągnięciu z piekarnika, albo też do zawieszenia jako ozdoba na dużej prawdziwej choince (taka mała alternatywa dla piernikowych ozdób choinkowych;) Idealne rozwiązanie dla dzieci czekających na święta i choinkę. 
Nasza choinka jeszcze kilka dni postoi przed domem, dopiero w niedzielę wniesiemy ją do domu i będziemy ozdabiać - sama nie mogę się już doczekać, a co dopiero dzieci:)
Dzisiaj na pocieszenie i osłodzenie oczekiwania choinki drożdżowe :) 


Składniki:
  • 700 g mąki pszennej
  • 50 g świeżych drożdży
  • 200 g cukru
  • 250 ml letniego mleka
  • 50 g roztopionego masła
  • 2 jajka
Przygotowanie:
Pokruszone drożdże zalewamy odrobiną letniego mleka, dodajemy łyżeczkę cukru, łyżkę mąki i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 10 min.
Gdy drożdże podrosną mieszamy je z mąką, cukrem, letnim mlekiem, jajkami i wyrabiamy ciasto. Po kilku minutach dodajemy roztopione, przestudzone masło i ponownie wyrabiamy. Gdy ciasto jest dobrze wyrobione i odchodzi od ręki lub ścianek naczynia odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 godz.
Następnie wyrośnięte ciasto dzielimy na pół i każdą porcję wałkujemy na okrągły placek grubości ok. pół cm. Dzielimy na krzyż tworząc 4-6 trójkątów (jak pizzę), a następnie nacinamy tak jak na poniższych zdjęciach. Każdą choinkę smarujemy białkiem i posypujemy suchym makiem. Pieczemy w temperaturze 180 st.C przez ok. 20-25 min. Dekorujemy dowolnie.











Sposób formowania choinek podpatrzony tutaj

Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

13 komentarzy:

  1. Na dzisiejszy apetyt taka choineczka by mi się przydała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ to śliczne - takie proste a jaki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  3. urocze! ja ostatnio zrobiłam jedną wieeeelką drożdżową choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale śliczne :]
    chyba skorzystam z pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam podobne choinki, dla Mikołaja, ale Twoje wyglądają super :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysl nei tylko na choinke.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co tu dużo pisać, po prostu PIĘKNE! Będę cudną choinkową ozdobą lub stołu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a jakiej mąki moge uzyć zamiast pszennej ???? okazało się ze mój Norb jest uczulony na pszenice :((((((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjj to niewesoło :( Ja z młodszym synkiem też przechodziłam podejrzenie o celiakię, więc wiem co to znaczy :( Możesz spróbować z mąką żytnią, ale będzie to wymagało trochę dłuższego czasu wyrastania zapewne bo to ciężka mąka:( Tak sobie teoretyzuję bo nie próbowałam jak dotąd, ale mnie zainspirowałaś ;)

      Usuń
  9. Szkoda, że z moimi dwiema rekami do pieczenia na pewno nie będą tak ładne...:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdolności artystycznych za nic nie posiadam, ale skoro rozpoznajecie w tych bułeczkach choinki to nie jest ze mną tak źle - Tobie też na pewno wyjdą:)

      Usuń
  10. Chyba zaraz zabieram się z rodzeństwem za tworzenie czegoś takiego. Ślicznie wygląda i już nie mogę się doczekać, aby tego posmakować.

    www.wiek-to-tylko-liczby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...