piątek, 21 grudnia 2012

"Szybkie" pierniczki

Plany, plany plany.... Zawsze przed świętami mam ich całą masę. Część udaje się zrealizować, część z różnych względów nie, ale lubię dużo wcześniej ustalać co w danym roku na święta przygotuję, kupię, upiekę itp. W tym roku również poczyniłam wielkie plany, a jakże. 

Co z tego kiedy nie miałam czasu żeby zrealizować nawet połowy. W planach między innymi miałam przygotować kalendarz adwentowy - nie wiem kiedy uciekła mi data jego rozpoczęcia. Chciałam  też upiec rewelacyjne pierniczki z ciasta, które przygotowuje się w listopadzie, ale nie wiadomo kiedy zastał mnie grudzień. 

Przygotowałam więc pierniczki najszybsze z możliwych żeby nie zostać z pustymi rękami. Jeśli też przegapiliście właściwą datę piernikową, wypróbujcie dzisiejszy przepis - te pierniczki są miękkie bez leżakowania i ratują święta :)


 




Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 2 duże jajka (ja dodałam 3 bo ciasto się nie kleiło)
  • 100 g cukru
  • 100 g masła roztopionego
  • 100 g miodu
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Przygotowanie:

Wszystkie składniki wymieszać mikserem. Rozwałkować ciasto na grubość nie mniej niż 4 mm, podsypując mąką żeby się nie kleiło. Ciasteczka nie rosną zbytnio więc można je układać na blaszce w niewielkich odstępach. Pieczemy w temperaturze 180 st. C przez 10-12 min. Dekorujemy wedle uznania.  






W puszce pierniczki ozdobione przez moje pociechy :)











Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

8 komentarzy:

  1. piękne pierniczki, zdrowych i wesołych świąt!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyglądają !

    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne a jakich masz superastych pomocników :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak pomocników mam doskonałych. Właściwie jednego-starszego bo młodszy ozdobił jednego, a później to już tylko zjadał ozdoby ;)

      Usuń
  4. Super zdjęcie z pociechami. Dziękuję za udział w akcji "Ciastka na jeden kęs"

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły pyszne, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...