środa, 5 grudnia 2012

Tagliatelle z krewetkami i suszonymi pomidorami

Krewetki nie należą do moich ulubionych dań. Od czasu do czasu przygotowuję je razem z innymi produktami w nadziei, że trafię na swoje ulubione połączenie, jednak wciąż nie mogę się do nich przekonać. W przeciwieństwie do mojego M, który darzy je wielką miłością ;) Ponoć te dzisiejsze z pomidorami są najlepsze, ale nie przywiązywałabym się do tej opinii bo mówi tak za każdym razem gdy zjada krewetki :) Jeśli też jesteście wielbicielami owoców morza, wypróbujcie ten przepis, może faktycznie okaże się najlepszy.


Składniki:
  • 5 gniazd makaronu tagliatelle
  • 2  łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 6-7 suszonych pomidorów, posiekanych w drobną kosteczkę
  • 125 ml gęstego przecieru pomidorowego
  • 60 ml białego wina wytrawnego
  • 12 mrożonych krewetek tygrysich (bez pancerzy, ale z ogonkami)
  • 50 ml śmietanki kremówki
  • sól, pieprz
  • 1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki
Przygotowanie:
Krewetki rozmrozić, umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem. Na patelni rozgrzewamy oliwę z masłem, dodajemy czosnek i pomidory suszone. Smażymy na małym ogniu przez około 15 sekund do czasu aż czosnek zacznie się lekko rumienić. Wtedy dodajemy przecier pomidorowy i wlewamy wino. Doprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy przez 10 minut na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu.
W międzyczasie gotujemy makaron. 
Na patelnię z sosem wkładamy delikatnie oprószone solą krewetki, gotujemy na średnim ogniu po 1 minucie z każdej strony. Zmniejszamy ogień, dodajemy śmietankę kremówkę oraz natkę pietruszki i mieszając gotujemy przez 15 sekund. Na patelnię z krewetkami dodajemy makaron, mieszamy i podajemy. 



9 komentarzy:

  1. smakowicie się prezentują krewetki, piękny sposób podania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem, wiec mam ochote popedzic do kuchni i wyprobowac. Slicznie je podalas!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja akurat jestem krewetkożercą i prezentują się w tej kompozycji doskonale!
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ to danie wygląda smakowicie. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm.. coz za pysznosci tu u Ciebie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie jestem wielkim fanem krewetek, ale tak podane na pewno by mi smakowały! Przepiękne zdjęcia!! Przy okazji serdecznie zapraszam do udziału w konkursie: http://silasmaku.blogspot.com/2012/12/konkurs-i-kolejny-film-z-watkiem.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Super. Ja też uwielbiam krewetki, ale niestety mam na nie uczulenie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Tum daniem mnie "kupiłaś" :):) uwielbiam krewetki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam...Wyśmienite

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...