środa, 9 stycznia 2013

Sernik czekoladowy z Guinessem

To nie jest niestety kolejny w mojej rodzinie przepis przekazywany z pokolenia na pokolenie. Mam jednak nadzieję, że kiedyś takim się stanie i za kilkadziesiąt lat moje wnuki będą go piekły ;) To mocno czekoladowy, ciężki, wyjątkowo sycący sernik, od którego można się uzależnić i to nie za sprawą alkoholowego dodatku ;) 


Składniki na spód:

  • 300 g ciasteczek digestive
  • 200 g masła
  • 1 łyżka pełna kakao
Składniki pozostałe:
  • 180 g cukru pudru
  • 4 jajka
  • 1 kg sera mielonego na serniki (nie może być zbyt rzadki) 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 150 ml guinnessa
  • 100 g czekolady
  • 250 g śmietany 36%
  • 2 łyżki kakao
Przygotowanie:
Ciasteczka mielimy w blenderze na mąkę, dodajemy kakao oraz roztopione lekko przestudzone masło. Mieszamy wszystko dokładnie i wyklejamy tortownicę 26 cm wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia (brzegi smarujemy masłem).  Pieczemy przez 20 min w temp. 180 st. 
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę, dodajemy śmietanę, ser, kakao i mąkę ziemniaczaną. Mieszamy wszystko do połączenia składników, a następnie dodajemy piwo oraz rozpuszczoną w kąpieli wodnej i lekko schłodzoną czekoladę. Pieczemy przez około 70-80 min. Wstawiamy na noc do lodówki.







7 komentarzy:

  1. ciekawe połączenie....Czy czuć to piwo podczas jedzenia ? pytam bo nie znoszę nawet zapachu . . .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czuję, ale część osób, które jadły - nie wyczuły.

      Usuń
  2. Wygląda bardzo zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z opisu składników wydaje mi się pyszne, takie inne, takie ciekawe, trochę przewrotne. Muszę je zrobić, tylko śnieg pada za oknem i tak mi się nie chce lecieć po składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obłędny. A dodatek guinessa bardzo mnie zaciekawił - nie mam pojęcia, jak to może smakować...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...