niedziela, 24 marca 2013

Pascha Wielkanocna

Nigdy dotąd nie jadłam paschy. W moim domu rodzinnym nie było tradycji jej przygotowywania i szczerze mówiąc nie wiedziałam czego się spodziewać po przepisie znalezionym w Kuchni Polskiej. 
Przepis sprawdzony i zatwierdzony zatem na święta spokojnie mogę go powtórzyć. Co do tego, że powtórzę nie mam najmniejszych wątpliwości bowiem ta pascha to istna delicja.  

Składniki:
  • 2 l mleka
  • 6 żółtek
  • 250 g cukru pudru
  • 2 szklanki gęstej, kwaśnej śmietany
  • 300 g masła
  • 1 laska wanilii
  • 1 szklanka bakalii
Przygotowanie:
Śmietanę rozmącić z żółtkami. Mleko zagotować z rozciętą wanilią, do gotującego się mleka wlać śmietanę z żółtkami. Gotować na niewielkim ogniu, stale mieszając, aż utworzy się serek. Mleko odstawić z ognia na ok.10 min. 
Durszlak wyłożyć czystą gazą. Wlać masę serową i zostawić do ocieknięcia na parę godzin (najlepiej na noc). Masło utrzeć z cukrem pudrem, po trochu dodawać serek. Na końcu dodać pokrojone bakalie. Szklaną foremkę lub miskę posmarować masłem  obsypać cukrem pudrem (lub też wyłożyć miskę gazą, łatwiej się wtedy wyciąga). Nałożyć masę serową, zastudzić w lodówce. 

15 komentarzy:

  1. pięknie Ci wyszła:) chętnie bym ją zjadła:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nigdy nie jadłam. Wygląda bardzo świątecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko spróbuj zrobić koniecznie bo pascha jest wyśmienita:)

      Usuń
  3. Ja już pierwszą paschę mam za sobą i bardzo mi zasmakowała. Ta twoja wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo tak, prawdziwa pascha z domowego twarożku, również przyrządzę taką na Wielkanoc! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja paschę z kolei znam ją od dzieciństwa i ją uwielbiam. Pyyyyyszota :-) U mnie prawie zawsze pojawia się na Wielkanoc :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nigdy nie jadłam pashy i w dodatku nigdy nie robiłam...czas spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też paschy nigdy nie robiłam, nawet nie próbowałam... Twoja wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam pytanie odnośnie bakalii? Czy muszą być jakieś konkretne czy to na co mamy ochotę? Z jakimi pascha smakuje najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej smakuje z tymi bakaliami, które najbardziej lubimy. Ja robiłam z dużą ilością orzechów które uwielbiam i żurawinką która nadaje słodyczy, a oprócz tego dodałam co w domu miałam.

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...