piątek, 19 kwietnia 2013

Rolada szpinakowa z serkiem paprykowym i oliwkami

Wyśmienita, pięknie się prezentuje i świetnie się sprawdza jako przekąska imprezowa - czego chcieć więcej.   Widziałam tę roladę na niezliczonej ilości blogów i coraz bardziej mnie kusiła, jednak z różnych powodów nie mogłam się za nią zabrać. Jeśli też macie na nią ochotę, nie zwlekajcie tak długo jak ja, nie marnujcie czasu bowiem rolada jest pyszna. W mojej wersji jest serek paprykowy (najlepiej domowy przyprawiony na ostro) i oliwka, ale możecie wypróbować też wersję, która króluje na większości blogów - z serkiem kremowym i łososiem wędzonym.
Składniki:
  • 500 g mrożonego szpinaku
  • 4 jajka
  • 3 łyżki mąki
  • sól, pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
  • serek paprykowy (przepis tutaj)
  • oliwki czarne
Przygotowanie:
Szpinak rozmrażamy i odciskamy z nadmiaru wody. Lekko solimy i przekładamy na sito żeby woda jeszcze trochę odeszła, a następnie dodajemy żółtka, czosnek przeciśnięty przez praskę, bazylię, sól i pieprz. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do masy szpinakowej i delikatnie mieszamy żeby nie zniszczyć struktury piany. Przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 220 st. przez 20 min. 



5 komentarzy:

  1. Bardzo dekoracyjnie wygląda, naprawdę pięknie Ci wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie to prawdziwe dzieło sztuki! :) musiało być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności:-) Tam gdzie szpinak tam musi być smakowicie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A co z tą maką???bo jest w składzie a nie wiadomo do czego i kiedy dodać?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...