piątek, 6 lipca 2012

Ciasto marchewkowe

Klasyczne, wszystkim znane ciasto marchewkowe. Robiłam podobne już nie raz i nie dwa, ale ta wersja to dla mnie nowość i muszę przyznać, że wygrywa z poprzednimi. Z dodatkiem goździków czy gałki muszkatołowej nabiera bardziej wyrazistego smaku, a masa z mojego ulubionego serka mascarpone to tylko dopełnienie doskonałości.

PS. Przez najbliższe trzy tygodnie nareszcie zasłużony urlop! Urlop od pracy, od gotowania, od moderowania komentarzy, od spraw zawodowych. Będę tylko ja, moja rodzinka, książki, wycieczki, słońce i woda, duuużo wody.... Do zobaczenia w sierpniu  :)




Składniki na ciasto: 
/forma 33x22cm/
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2/3 szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
  • 4 jajka
  • 2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 2 szklanki startej na średnich oczkach marchewki
Składniki na masę:
  • 500 g serka mascarpone
  • 10 łyżek masła, w temperaturze pokojowej
  • 2 szklanki cukru pudru, przesianego

Przygotowanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, sól, proszek, sodę, przyprawy. W drugim naczyniu roztrzepać jajka z olejem. Połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę i orzechy, wymieszać łyżką.
Formę o średnicy 33x22cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wyłożyć ciasto, wyrównać. Piec w temperaturze 175ºC przez 45-50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w formie, następnie wyjąć i wystudzić na kratce.
Przygotowanie masy:
Wszystkie składniki umieścić w mikserze i utrzeć na gładką masę. Wystudzone ciasto przekroić wzdłuż. Połową kremu przełożyć ciasto, resztę rozsmarować na górze. Ozdobić orzechami włoskimi, delikatnie oprószyć cynamonem.


9 komentarzy:

  1. jeszcze nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego... A Twój pomysł bardzo mi się podoba :) Chętnie kiedyś wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę, że zostawiasz nas z moim ulubionym ciastem :) udanego wypoczynku

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam ciasta marchewkowego, Twoje wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. no proszę jakie cudo marchewkowe! pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne! Próbowałam tego przepisu :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. tak pysznie wygląda, że aż ślinka leci

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...