czwartek, 12 kwietnia 2012

Tiramisu w pucharkach

Dzisiaj kolega z pracy obchodził urodziny (jeszcze raz wszystkiego najlepszego;) i z tej okazji zostałam poczęstowana ciastem tiramisu. Jak na ciasto sklepowe było całkiem niezłe, jednak to tylko zaostrzyło mój apetyt. Mam sprawdzony przepis na trochę inne, przerobione pod mój gust tiramisu, które szczerze polecam miłośnikom tego deseru. Dla mnie wśród wszystkich deserów, ciast i innych słodkości świata nie ma nic lepszego niż tiramisu, a w tej wersji jest naprawdę obłędne.  
Zamieniłam likier amaretto na kawowy likier holiday, więc deser jest jeszcze bardziej kawowy co bardzo mi odpowiada i dodałam łyżkę likieru więcej bo lubię gdy alkohol jest troszkę mocniej wyczuwalny niż w oryginalnym przepisie tutaj.



Składniki:
/z podanej ilości wyjdą 2 pucharki /

  • 250 g mascarpone
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru pudru
  • ok. 200 ml mocnej, świeżo zaparzonej kawy (ta ilość jest orientacyjna, możemy jej zużyć nieco więcej lub mniej, zależy od ilości biszkoptów i tego, jak bardzo będziemy je w niej moczyć ja użyłam 100 ml)
  • 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią lub 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • ok. 16 podłużnych biszkoptów (użyłam 16szt. zwykłych okrągłych bo takie akurat miałam)
  • 3 łyżki likieru Amaretto (u mnie 4 łyżki likieru Holiday)
Przygotowanie:
Żółtko utrzeć z połową cukru i wanilią. Miksując, dodawać po łyżce serka mascarpone (jeśli masa wydaje się zbyt gęsta, można dodatkowo dodać ok. 50-60 ml słodkiej śmietanki 30 lub 36%).
Do kawy dodać resztę cukru i Amaretto.
Biszkopty moczyć w kawie (nie za bardzo, by nie rozpadały się), układać na płasko w pucharku, następnie warstwa z serka, potem kolejna warstwa biszkoptów w kawie.
Wierzchnią warstwę powinna stanowić warstwa z sera.
Wierzch oprószyć kakao przesianym przez sitko i wstawić na kilka godzin do lodówki.
Przed podaniem dodatkowo posypuję deser kakao lub gorzką czekoladą startą na drobnej tarce.










Seromaniacy

17 komentarzy:

  1. Jest to jeden z moich ulubionych deserów :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wyglada :)) A ja miałam zacząć się odchudzać ..:(

    OdpowiedzUsuń
  3. UWIELBIAM!!!!! A to Twoje wygląda tak super smacznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojacie, pewnie błyskawicznie znikają takie pucharki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tiramisu! Taka pucharkowa wersja ma jeden plus: latwiej kontrolowac wielkosc porcji. Dla mnie to dobrze, bo tak juz mam, ze przy tiramisu sie zapominam...

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda cudnie i pewnie smakuje obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem niedawno robiłam też tiramisu. UWIELBIAM!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, mniam. Podoba mi się to tiramisu w pucharkach - każdy dostaje taką samą porcję i nie się nie niszczy w trakcie podawania :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję wszystkim za komentarze.
    Joasiu, masz racje bardzo wygodny jest ten sposób podania. Karlita - dobrze to określiłaś - smakuje obłędnie. Maggie to też mój problem z tiramisu - zjadłabym wszystko co jest;)

    OdpowiedzUsuń
  10. przyznaję racje, nie ma lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam i wyszło przepyszne! Tyle że moje 16 bidszkoptów pochłonęło tylko jakieś 50 ml kawy ;) i również użyłam likieru kawowego zamiast amaretto, a konkretnie Fantazji, tania i dobra. Polecam ten przepis wszystkim, wychodzą idealnie 2 pucharki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hura wreszcie ktoś napisał, że wypróbował przepis zamieszczony na kaczodajni:)))) Tym bardziej się cieszę, że jesteś z niego zadowolona:)

      Usuń
  12. The more hours of training you have, the better your chances of landing
    a desired job. Good writing skills ensure professional growth:
    Good writing skills are essential for professional growth.
    ESL students may need to take the TOEFL (Test of English as a Foreign Language), to show colleges that they have the English skills
    they need to keep up with their professors.



    Here is my web-site phuong phap hoc tieng anh

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis ! ! !
    Ja na swoim blogu teraz będę robiła sporo włoskich przysmaków i skorzystam z twojego przepisu ;)
    Oczywiście podam link na twojego bloga ;)
    Zapraszam do mnie
    www.mniamimniami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. zrobiłam dziś na podwieczorek, wyszło świetne:)
    dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...