wtorek, 3 kwietnia 2012

Babeczki czekoladowe z chili

Dzisiaj znowu czekoladowo dla wszystkich czekoladożerców. Tym razem z odrobiną pikanterii. Osobiście nie lubię ostrych potraw, ale połączenie czekolady z chili od dawna mnie kusiło. Zresztą każdy może doprawić je według swoich upodobań mniej lub bardziej na ostro. Ja zrobiłam błąd bo dodałam suszone mini papryczki chili roztarte jedynie lekko w dłoni, przez co były w nich mniejsze i większe kawałki, a co za tym idzie nie wszystkie były równo ostre. Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Mieliśmy za to lekki dreszczyk emocji sięgając po kolejną babeczkę i parafrazując Foresta Gumpa można było powiedzieć: "babeczka jest jak pudełko czekoladek; nigdy nie wiesz na co trafisz" ;)
Z podanych składników wychodzi 12 szt., polecam zrobić z podwójnej porcji bo szybko znikają :)
Źródło: kotlet.tv




Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka
  • 100 g masła roztopionego
  • 2 jajka
  • 1 niewielkie chili (dałam 3 maleńkie suszone razem z pestkami, ale najlepiej próbować surową masę)
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • kilka kostek czekolady
 
Przygotowanie:
Chili kroimy (świeże) lub ucieramy (suszone) na drobne kawałeczki, czekoladę na mniejsze części. Do miski wrzucamy suche składniki, a następnie mokre. Przy pomocy łyżki mieszamy. Przekładamy do foremek.


Wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika, w foremkach silikonowych lub w papilotkach i formie. Pieczemy 20-22 minut. W większych foremkach czas pieczenia będzie dłuższy, w mniejszych nie więcej niż 15 minut. 








Kwiecień plecień: przeplatamy smaki

13 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa ich smaku, ale wydaje mi się, że będzie fajny. Czekoladę z chilli lubię więc pewnie i te babeczki przypadną mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam ostre potrawy lubie, a za czekolade z chilli dalabym sie pokrajac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połączenie czekolady i chili. O dziwo muffinów jeszcze takich nie robiłam, więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asia, Ty pracusiu :)) ale mi narobiłas smaka. Oosbiscie uwielbiam to połączenie, także dzisiaj bedzie wielkie pieczenie.
    Pozdrawiam. Dorota

    OdpowiedzUsuń
  5. To babeczki w sam raz dla mnie, bo ja uwielbiam połączenie czekolady i chilli :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asia, kupiłam produkty i własnie zabieram sie za pieczenie. Jutro zdam relacje :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym spróbowała jak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam kiedys takie babeczki z chilii, musze sobie przypomnieć ich smak!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam takiego połączenia...Dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...