środa, 25 kwietnia 2012

Kardamonowo - bananowe placuszki z ricotty

Dzisiejszy dzień był ciężki i ciężko się zakończył. Wszystko przez Jadzię. Jestem wykończona i nie mam siły pisać więc dodam tylko przepis na placuszki kardamonowe, które robiłam niedawno na śniadanie. Właściwie to chętnie bym je teraz zjadła, ale nie, nie... o tej porze, kto to widział?!!


Składniki:
  • 250 g serka Ricotta
  • 3 jajka
  • 100 g mąki pszennej
  • 20 g otrębów pszennych  
  • 30 g miodu
  • 150 g banana (1 średni)
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 1 łyżeczka cynamonu
Przygotowanie:
Oddzielamy żółtka od białek i osobno ubijamy na sztywno piane, i osobno w innym naczyniu  roztrzepujemy żółtka.
Banana ucieramy na papkę na najmniejszych oczkach tarki (ja ugniatam widelcem) i wraz z reszta składników dodajemy do żółtek. Ubitą piane dodajemy do reszty składników i delikatnie łączymy wszystko w całość.
Łyżką nakładamy porcje ciasta na rozgrzaną patelnię i formujemy placuszki. Smażymy z obu stron aż uzyskamy brązowy kolor.


6 komentarzy:

  1. zachęcająca propozycja na śniadanie :-) może w niedzielę ???

    OdpowiedzUsuń
  2. Super placuszki! Oby dzisiejszy dzień był lżejszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na takie placuszki kazda pora jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze mówiąc mocno się naklęłam przy tych placuszkach. Rozłaziły się na patelni. Może podaj ile ma być tego jogurtu? W smaku, kiedy już uratowałam, wyśmienite. Doprecyzuj proszę.

    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurt w tym przypadku służy do regulowania gęstości ciasta - w zależności od użytej mąki i wielkości banana ilość jogurtu będzie się odrobinę różniła, ale generalnie mnie się fajnie smażyły. Jeśli tylko uda mi się kupić ricottę, zrobię placuszki w weekend i doprecyzuję.
      Pozdrawiam i dzięki za uwagi co do przepisów. Takie informacje są bardzo cenne dla każdego blogera kulinarnego bo przecież chodzi nam o to, żeby przepisy były użyteczne:)

      Usuń
    2. Przepis zakutalizowałam i podaję wszystko wg wagi - w ten sposób nie powinno być żadnych nieścisłości. Z jogurtu można zrezygnować - nie miałam go akurat w domu, a i tak wyszły smaczne.

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...