niedziela, 1 kwietnia 2012

Ryba w cieście francuskim z sosem porowo-paprykowym

Dzisiaj - na życzenie koleżanki z pracy - ryba. Przepis poleciła mi moja siostra, która znalazła go tutaj. Nie będę się za bardzo rozpisywać na temat smaku tego dania bo brak mi słów, napiszę jedynie, że oboje z M. chwalimy dzień, w którym siostra znalazła ten przepis :). Dodam jeszcze, że M. - naczelny miłośnik ryby w panierce - stwierdził, że więcej takowej nie je, od dziś tylko ryba w cieście francuskim ;) Niby nic wyszukanego, zwykła ryba w cieście, ale w połączeniu z tym sosem - wyśmienite!
Oryginalny przepis zakłada sos wyłącznie z porów, mnie wydawał się jednak lekko mdławy, dodałam więc paprykę i sok z cytryny. O ile paprykę możemy sobie odpuścić, choć według mnie wzbogaca smak, to cytryna wydaje mi się tutaj niezbędna.



 Składniki:
  • 2 filety z ryby (u mnie dorsz, ale może być każda ryba)
  • ciasto francuskie (1 lub 2 w zależności jak duże mamy filety)
  • 2 średnie pory
  • 1 papryka czerwona
  • sok z połowy cytryny
  • 2-3 łyżki śmietany
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • bazylia, pietruszka zielona, tymianek, rozmaryn 

Przygotowanie

Filet rybny nacieramy przyprawami wymieszanymi z sokiem z ćwiartki cytryny i odkładamy na 20-30min.  

W tym czasie kroimy paprykę w cieniutkie paseczki lub kostkę, podsmażamy krótko na maśle, dodajemy por pokrojony w półplasterki. Następnie dolewamy trochę wody lub wywaru i dusimy aż papryka zmięknie. Dodajemy przyprawy oraz sok z ćwiartki cytryny a na koniec śmietanę uprzednio wymieszaną w kubeczku z odrobiną gorącego sosu, żeby się nie zważyła.

Filet rybny owijamy w ciasto francuskie, dobrze zlepiając brzegi i formujemy prostokąt lub rybę. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy 25 minut. 








4 komentarze:

  1. Dzięki Asiu za inspirację :) Rybka wygląda rewelacyjnie!
    (Karolina)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja pewnie sie niebawem na nia skusze

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka rybka to bardzo eleganckie danie. A sos musial byc pyszny! Mam slabosc do porow :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny za komentarze.
    A sos faktycznie był pyszny. Na prawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...