czwartek, 15 grudnia 2011

Gulasz wieprzowy

Tradycyjny, zwyczajny, znany wszystkim gulasz ale obowiązkowo z kaszą i ogórkiem kiszonym. Moja rodzinka bardzo lubi więc często robimy. Ciężko powiedzieć skąd jest przepis bo przecież jest znany od zawsze. Ja wyniosłam go z domu ale oczywiście nie potrafię zrobić takiego jak mama. Gulasz mamy - najlepszy na świecie (mam nadzieję, że kiedyś moje dzieci powiedzą tak o moim gulaszu)   


Składniki:
  • 1 kg łopatki wieprzowej lub wołowej
  • 2 cebule
  • sól,
  • pieprz,
  • tymianek
  • 1 łyżka mąki pszennej
  
Przygotowanie:
Mięso pokroić w kostkę. Rozgrzać tłuszcz, dodać mięso i mocno podsmażyć. Pod koniec smażenia dodać pokrojoną cebulę. Podlać bulionem, dusić (uzupełniając co jakiś czas wyparowany płyn) do miękkości mięsa. Doprawić do smaku. Mąkę rozmieszać w małej ilości zimnej wody (gdy jest gęste łatwiej utrzeć tak żeby nie było grudek) następnie dodać więcej wody żeby było rzadkie, wlać do mięsa i zagęścić sos.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...