poniedziałek, 5 grudnia 2011

Mięsne kuleczki

Niedawno koleżanka w pracy zapytała mnie z jakiego mięsa robię kotlety mielone. To zmotywowało mnie żeby zamieścić ten przepis. Gdybym zrobiła to wcześniej nie musiałabym tłumaczyć a jedynie podesłać linka.

Kotlety są zrobione w troszkę innej formie ale sposób przygotowania jest tradycyjny. Można mięso formować w różny sposób ja zrobiłam w formie kuleczek bo służyły jako przekąska na imprezie. Takie na raz do buzi.

Upiekłam je bez tłuszczu w piekarniku i takie polecam. Mielone nie muszą być przecież ociekające tłuszczem z patelni.

Szczególnie polecam robić w takiej formie dla dzieci-niejadków. Mój Szymek zajadał jedną kuleczkę za drugą. Wygląda na to, że zwykły mielony nabity na patyczek staje się niezwykłym mielonym.


Składniki:
  • 1kg łopatki wieprzowej
  • 1 cebula
  • bułka tarta
  • bułka pszenna
  • tymianek
  • sól i pieprz
  • 2 ząbki czosnku

Przygotowanie: 
Bułkę pszenną namoczyć w mleku. Po odciśnięciu z nadmiaru płynu zmielić wraz z łopatką wieprzową i wcześniej pokrojoną w kostkę i podsmażoną cebulką.  Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, przyprawy, surowe jajko i odrobinę bułki tartej. Wszystko wymieszać i formować kuleczki (lub zwykle kotlety) Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp.ok  200'C z termoobiegiem.

Świetnie pasuje do nich sos czosnkowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...