poniedziałek, 14 stycznia 2013

Plastyczna masa czekoladowa

Czasami wraz z dziećmi bawię się w wylepianki z plasteliny. Tworzymy wspólnie różne figurki z modeliny czy wyciskamy makaron ze specjalnych figurek. To bardzo fajna zabawa i swoisty powrót do dzieciństwa, który bardzo lubię. Równie fajnie przygotowuje się torty z plastycznej masy czekoladowej. Ta masa zachowuje się identycznie jak modelina. Można z niej ulepić naprawdę wszystko co nam wyobraźnia podpowiada. Ja niestety nie mam zdolności artystycznych więc moje torty to nie jakieś tam dzieła sztuki, ale dzieciom to nie przeszkadza w zachwycaniu się ;) W zeszłym roku robiłam dla starszego syna tort-samolot, który bardzo mu się podobał i do tej pory go wspomina. Samolot jednak był zrobiony z masy cukrowej, która jest trudniejsza w wykonaniu i według mnie zdecydowanie za słodka. Dzisiejsza masa jest z czekolady i w takiej formie jest nawet smaczna, nie mówiąc już o tym jaką mam frajdę w przygotowaniu. Jeśli macie dzieci to zdecydowanie polecam Wam robić tego typu torty oblepione masą czekoladową. Można użyć białej i gorzkiej czekolady lub dodać spożywczy barwnik w dowolnym kolorze do białej czekolady. 



Składniki:
  • 200 g czekolady (2 tabliczki)
  • 70-75 g miodu płynnego 
  • ewentualnie jadalne barwniki spożywcze

Przygotowanie:
Czekoladę zagniatamy koniecznie w jednorazowych rękawiczkach. Z podanej porcji wystarcza masy na obłożenie tortu 21 cm, na duży tort 26 cm. potrzeba masy z 300 g czekolady, a gdy chcemy jeszcze dodatkowo ozdoby najlepiej zrobić z 500 g czekolady. 

Roztapiamy czekoladę w kąpieli wodnej, dodajemy miód i mieszamy tylko do wymieszania składników. Wylewamy płaską, cienką warstwę na zwykłą kartkę papieru z bloku rysunkowego (najlepiej kilka kartek złożyć jedną na drugą, tłuszcz mocno wsiąka). Odstawiamy na 2-5 godzin. 
Po tym czasie zagniatamy czekoladę aż stanie się plastyczna. Wałkujemy na cienki placek i przykrywamy tort.














2 komentarze:

  1. Masa będzie idealna na Zoszkowy tort urodzinowy :) Świetny pomysł!
    P.S. Zoszkowy baner - ochhh :) Dziękujemy!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masy czekoladowej jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...