piątek, 11 listopada 2011

Naleśniki szpinakowo-serowe

Przyszedł czas aby uzupełnić braki naleśnikowe w zamrażarce. Moje dzieci uwielbiają te naleśniki a nie chce mi się robić co kilka dni nowych więc zawsze robię więcej i zamrażam. To super sposób na obiad gdy nie mamy czasu - ciach naleśnika do mikrofalówki, coby je rozmrozić, 2 minuty i jest gotowy obiad chociaż najlepsze są usmażone później na masełku.  Naleśniki są jeszcze lepsze z fetą ale w tym przypadku robiłam je specjalnie dla dzieci i nie chciałam żeby były słone więc użyłam zwykłego białego półtłustego sera.



Składniki na naleśniki (26szt.):
  • 750 g mąki
  • 800 ml wody gazowanej
  • 800 ml mleka
  • 2-3 jajka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka oleju
Przygotowanie:
Mąkę zmiksować z jajkami olejem i wodą gazowaną na gładką masę, tak żeby nie było grudek. Stopniowo dolewać mleko ciągle mieszając. Posolić i odstawić na pół godziny ciasto, po czym smażyć naleśniki na patelni na odrobinie oleju lub na zupełnie suchej patelni teflonowej.


Składniki na farsz:
  • szpinak 0,5 kg
  •  biały ser 25 dkg
  • oregano 
  • pół cebuli
  • dwa ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • jajko

Przygotowanie:
Podsmażamy cebulkę pokrojoną w kostkę, dodajemy szpinak wyciśnięty przez praskę (lub pokrojony jak kto woli ). Następnie dodajemy szpinak i chwilkę dusimy. Ja miałam szpinak mrożony więc dusiłam do czasu aż cała woda z niego wyparuje. Dodajemy surowe jajko, przyprawy i mieszamy. Na końcu łączymy z białym serem, mieszamy, smarujemy naleśniki i zwijamy w rulon lub składamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...