poniedziałek, 7 listopada 2011

Sałatka pieczarkowa

To jedna z sałatek, które mogę jeść bez przerwy. Odkryłam ją stosunkowo niedawno gdzieś na necie (nie podam źródła bo już nie pamiętam ale obiecuję się poprawić w przyszłości). Trochę ten przepis zmodyfikowałam na swoje potrzeby i.... MAM...
Jak to M powiedział - doskonała. To pewnie dlatego, że jesteśmy bardzo serową rodzinką. Gdzie ser tam i my ...



Składniki:
  • 0,5 kg pieczarek
  • 25 dkg sera żółtego
  • ogórki kiszone (ja dałam cały słoik ale to wg upodobań)
  • 4 jajka na twardo
  • majonez (u mnie słoik kieleckiego bo innego nie uznaję)
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypiorek


Pieczarki pokrojone w półplasterki gotujemy ok. 10 minut. Jajka, ser i ogórki kiszone ścieramy na tarce o dużych oczkach. Wszystko razem mieszamy, dodajemy drobno posiekany szczypiorek, majonez, sól i pieprz. Sałatka jest najlepsza gdy poleży kilka godzin i "przegryzie się" zanim ją podamy.

2 komentarze:

  1. A wodę, w której gotują się pieczarki jakoś doprawiamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie doprawiam w żaden sposób wody. Można ewentualnie posolić, ale też ostrożnie bo zarówno ser jak i ogórki są słone. Można też dodać surowe pieczarki jeśli ktoś lubi. Ja nie przepadam za surowymi dlatego lekko je obgotowuję tak żeby tylko lekko zmiękły.

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...