wtorek, 8 listopada 2011

Tort a'la Basia

Dlaczego a'la Basia? Otóż dlatego, że kiedyś Basia (pozdrawiam szefową) przyniosła do pracy pyszne ciasto, które postanowiłam zrobić w formie tortu. Nie lubię typowych słodkich tortów z masami a ten właśnie taki nie jest.

Mimo, że mi nie wyszedł (podobno zawsze tak mówię hmm...)  rodzina zjadła prawie cały. Prawie - bo to co pozostało po nałożeniu na talerzyki - wylądowało ze spodem tortownicy na podłodze gdy usiłowałam ją podnieść. Co oczywiście okupiłam swymi łzami bo przecież tak się starałam...


Składniki na biszkopt:
/tortownica 28 cm/
  •  10 jajek
  •  9 łyżek mąki
  •  1 łyżka kakao
  •  10 łyżek cukru
  •  proszek do pieczenia

Składniki na masę:
  •  1,5 litra kompotu wiśniowego
  •  3 budynie waniliowe

Bita śmietana na wierzchu torta:
  • 2 śmietan fixy
  • pół litra śmietany kremówki 30%

Przygotowanie:
Pieczemy biszkopt. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Gdy jest już dobrze ubita dodajemy po łyżce cukru ciągle ubijając. Następnie dodajemy po jednym żółtku i ubijamy. Do masy dodać mąkę i proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać.
Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto i piec w 180'C przez około 30-40min.

Zagotować wodę z kompotu oddzielając wiśnie. Na gotujący kompot wsypać budyń  i mieszać. (Jeśli budyń jest bez cukru to dodać wg uznania.) Gdy wystygnie dodać wiśnie.

Przekrojony na dwa lub trzy blaty biszkopt smarować budyniowo-śmietanową masą. Kremówkę ubijać z śmietan-fixami aż będzie sztywna, wyłożyć na wierzchu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...