sobota, 26 listopada 2011

Rogaliki ziemniaczane

Tym razem postanowiłam wypróbować przepis dorotus76 na rogaliczki ziemniaczane. Trochę sceptycznie podchodziłam do tego rodzaju rogalików bo kojarzyło mi się to z kopytkami i bałam się, że będzie wyczuwalny smak ziemniaków ale nie... 

Według M. - najlepsze rogaliki ever ;) Według mnie - pyszne ale następnym razem muszę zmienić nadzienie na ser. Są dość ciężkie i ciasto jest takie mocno zwarte ale bardzo
fajne a przy tym bardzo łatwo się je robi.

Chciałam przynieść trochę do pracy dla dziewczyn ale w tajemniczych okolicznościach zniknęły w dwa dni a były dwie blachy ;)    


Składniki:
  • 350 g mąki pszennej
  • 250 g ugotowanych ziemniaków
  • 150 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • twarda marmolada, na nadzienie (lub biały ser lub czekolada itp.)
  • 1 jajko, do posmarowania rogalików przed pieczeniem

Przygotowanie:
Ziemniaki zmielić, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, cukier, olej i jajko. Zagnieść ciasto, podzielić na kilka części i cienko rozwałkować (około 2 - 3 mm).

Przy pomocy dużego talerza wyciąć z ciasta koło.* Podzielić jak pizzę, na 8 - 12 trójkątów, na każdy nałożyć łyżeczkę nadzienia i zwijając ku środkowi formować rogaliki. W taki sam sposób postąpić z pozostałymi kawałkami odłożonego ciasta. Przed pieczeniem posmarować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką wody, można oprószyć perłowym cukrem.

Rogaliki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 25 minut
w temperaturze 170ºC, na złoty kolor.

* z placka wielkości dużego obiadowego talerza wchodzą malutkie rogaliczki takie jak przy filiżance na poniższym zdjęciu. Żeby wyszły duże jak z przodu zdjęcia trzeba uformować dużo większe koło



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...