poniedziałek, 16 stycznia 2012

Mufinki owsiane

Kolejne "mniejsze zło". Mufinki z płatków owsianych smakują jak zwykłe mufinki.  W tym dobrym znaczeniu bo nie są to jakieś bezsmakowe-zdrowe-babeczki tylko zwykłe-pyszne-babeczki.
Niestety nie czuć w nich płatków owsianych co dla mnie jest minusem ale dla niektórych zapewne plusem. Nie są też zbyt słodkie więc jeśli ktoś lubi mocno słodkie mufinki to musi dodać troszkę więcej cukru. Mnie akurat to odpowiada bo nie lubię zbyt słodkich wyrobów.
 


Składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka maślanki
  • 8 łyżek masła
  • 80 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 szklanki rodzynek

Do miseczki wsypujemy płatki owsiane i zalewamy maślanką (ja akurat nie miałam i zalałam zmieszanym naturalnym jogurtem i odrobiną śmietany). Namaczamy je przez około godzinę.   

W międzyczasie ucieramy masło, aż zmieni barwę na kremową. Dodajemy cukier i w dalszym ciągu ucieramy. Do masy dodajemy jajko. Ucieramy.  Dodajemy mąkę, sól, sodę i proszek do pieczenia. Powoli dodajemy do masy mąkę i jednocześnie delikatnie miksujemy. Stopniowo dodajemy namoczone płatki owsiane i miksujemy.  Dodajemy do ciasta rodzynki. Mieszamy delikatnie łyżką.  

Formę do muffinek wykładamy papilotkami i wylewamy ciasto. Pieczemy w uprzednio nagrzanym piekarniku do temp. 200 C przez około 20-25 min.



Przepis ze strony Aleksandry

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...