sobota, 21 stycznia 2012

Quiche z tuńczykiem

Chyba jestem gadżeciarą kulinarną... Wczoraj na zakupach miałam w planie kupić formę na tartę. I kupiłam. A przy okazji jeszcze foremkę na pralinki, słoiczki, pojemniczki... I musiałam się mocno hamować żeby nie kupić jeszcze kilku innych rzeczy. Bo przecież te wszystkie piękne kieliszki, filiżanki czy miseczki krzyczały do mnie "weź mnie, weź mnie..." echhh...

Kto zgadnie co dziś było na obiad? Oczywiście quiche bo przecież musiałam wypróbować formę. Quiche z tuńczykiem bo ostatnio Monika chciała jakiś przepis na danie z tuńczykiem - proszę bardzo.

Według mnie i M danie pyszne i dość syte. Niestety moim dzieciom nie przypadło za bardzo do gustu - nie przepadają za tuńczykiem (ale niech się uczą jeść wszystko;)

Ciasto łatwo się przygotowuje i nie sprawia problemów przy krojeniu (czego się trochę obawiałam bo to przecież kruche ciasto). Następnym razem podpiekę jednak najpierw samo ciasto a dopiero później dodam masę tuńczykową. Dziś piekłam wszystko razem i wydaje mi się, że ciasto było mało kruche (chociaż pyszne i na pewno nie raz będę go jeszcze robiła).
Oryginalny przepis na nadzienie tutaj a ciasto tutaj.

Składniki na ciasto:
 /na formę o sr.28-30cm/
  • 350g mąki /najlepiej krupczatki/
  • 150g masła
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany (nie miałam - dałam jogurt naturalny)
  • 5-7 łyżek wody
  • szczypta soli

Wyrobić palcami jak kruszonkę, szybko zagnieść. Uformować kulę, owinąć w folię spożywczą i schować do lodówki.
W tym czasie przygotowac farsz.

Składniki nadzienia:
  • 2 puszki tuńczyka
  • 3 jaja (dodałam jeszcze 2 białka bo zostały mi z pieczenia drożdżówek)
  • 350 g twarogu
  • 150 ml mleka
  • 150 g wydrylowanych oliwek
  • 150 g utartego parmezanu
  • sól, pieprz, koperek

Tuńczyka rozdrabniamy widelcem, mieszamy z jajkami i twarogiem. Dodajemy mleko, przyprawy, 2/3 parmezanu i oliwki.
Blaszkę smarujemy masłem, wykładamy ciastem, wylewamy masę, posypujemy ją z wierzchu resztą parmezanu i pieczemy 35 minut w temperaturze 200°C.
Można podawać z dodatkiem sosu pomidorowego.
 

Tarty wytrawne i na słodko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...