piątek, 27 stycznia 2012

Pralinki z masłem orzechowym

Przyszedł czas na foremkę pralinkową. Właśnie została przetestowana i jestem z niej bardzo zadowolona. Jest silikonowa więc super się wyciąga (wyciska) pralinki bez żadnej szkody dla ich wyglądu. Oczywiście nie wyszły takie piękne jak ze sklepu - krzywo rozlana czekolada, gdzieniegdzie prześwity nadzienia - ale nie to się liczy. Liczy się przecież smak a ten jest rewelacyjny.

Masło orzechowe uwielbiam ale gdy zobaczyłam tutaj przepis na pralinki z jego dodatkiem na słodko to nie byłam pewna czy jest to fajne połączenie czy nie. Skoro nie znałam takiego połączenia to czas je poznać... I muszę powiedzieć, że to jest to! Zdecydowanie lubię połączenie masła orzechowego z czekoladą! Natomiast M. po zjedzeniu wszystkich pralinek i po zachwytach nad ich smakiem dowiedział się, że nadzienie jest z masła orzechowego, którego on nie lubi....

Niestety nie miałam w domu tyle czekolady ile jest podane w przepisie w  związku z czym nie udało mi się "pozamykać" wszystkich pralinek. Zostało natomiast dużo nadzienia, którego użyłam do zrobienia pięterka i wyszły pralinki dwukolorowe ;)

Z przepisu wyszło mi 20 malutkich pralinek + 10 dwupiętrowych.


Składniki:
  • 250g czekolady (pół na pół mleczna i gorzka)
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki masła
  • pół szklanki masła orzechowego
  • 2/3 szklanki cukru pudru

Przygotowanie:
Czekoladę z olejem rozpuścić w kąpieli wodnej. Formę na muffinki wyłożyć papilotkami (lub użyć formy silikonowej-wtedy niepotrzeba papilotek) Na spód każdej papilotki wylać małą łyżeczkę czekolady i rozprowadzić równomiernie na całym spodzie papilotki. Schłodzić przez 10 minut w lodówce.

W między czasie w rondelku rozpuścić masło, cukier i masło orzechowe do otrzymania jednolitej masy. Zdjąć z ognia, lekko przestudzić, po czym dodawać stopniowo cukier puder ucierając masę łyżką. Po dodaniu całego cukru masa powinna być dosyć gęsta i dać się formować rękami.

Wyjąć schłodzone papilotki z czekoladą. Łyżeczką nabierać masę orzechową i formować kulki o wielkości orzecha włoskiego. Układać kulki na czekoladowym spodzie i lekko spłaszczać, tak żeby z każdej strony zostało ok. 2 mm od brzegu papilotki. Na koniec nałożyć na wierzch każdej kulki ok. 2 łyżeczki czekolady i rozprowadzić tak, żeby czekolada wypełniła wolną przestrzeń między orzechowym środkiem a papilotką.

Schłodzić przez pół godziny. Można przechowywać przez kilka dni w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...