niedziela, 17 lutego 2013

Babka łaciata

Babka łaciata to jedno z szybszych w przygotowaniu i łatwiejszych ciast jakie znam. Robię je zawsze wtedy gdy nie mam czasu i weny na wymyślne ciasta, a rodzina prosi o coś "fodkiego i pysnego". To ulubione ciasto mojego M. i dzieci więc robię je stosunkowo często. Nie zawsze jednak dane mi jest zrobić babkę prawdziwie łaciatą, marmurkową czy też zebrę, jak ją niektórzy nazywają. Dzisiejsza, zrobiona przy pomocy moich maluszków, przez nich mieszana i nakładana do formy jest bardziej warstwowa niż łaciata, ale w żadnym wypadku nie jest przez to mniej smaczna. 

zebra,
Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 100 g miękkiego masła
  • 300 g cukru
  • 250 ml mleka
  • 4 jajka
  • 3-4 łyżki kakao
  • proszek do pieczenia
Przygotowanie:
Masło ucieramy z cukrem na puszystą białą masę, a następnie dodajemy jajka i jeszcze chwilę ucieramy. Dodajemy mąkę oraz proszek i mleko, mieszamy. Ciasto dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy kakao i mieszamy. Formę o średnicy 26 cm smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą lub mąką. Wlewamy do formy na zmianę jasne i ciemne ciasto warstwami. Pieczemy w temperaturze 180 st.C przez ok. 45 min.  
zebra

zebra

zebra


7 komentarzy:

  1. Piękna, smakowita babka, taka prosta a taka szlachetna

    OdpowiedzUsuń
  2. Asia.. wyglada smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam! Super polecam-krucha na zewnątrz i delikatna w środku mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej! Mąż mojej siostry (kiedy był jej chłopakiem) robił podobną babkę, by wkupić się w łaski przyszłej teściowej :)
    I na początku też wyglądała na "warstwową", nie na "łaciatą".

    OdpowiedzUsuń
  5. Klasyka i działa lepiej niż najpiękniejsza świeca zapachowa:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...