piątek, 2 sierpnia 2013

Konfitura wiśniowa z kardamonem

Dzisiejsze przetwory są moimi ulubionymi jeśli chodzi o wiśnie, są bowiem tylko lekko słodkie i zamiast wyłącznie cukru, czuć smak owoców. Dodatek kardamonu nie każdemu odpowiada (np.mojemu M.) ja jednak jestem zachwycona. Polecam wypróbować nieco wcześniej dodając do małej ilości konfitury, poczekać aż przestygnie i sprawdzić czy nam odpowiada takie połączenie.
Źródło: Bea
Składniki:
  • 1 kg wiśni (waga po wydrylowaniu)
  • 300 g cukru
  • 3 szt. ziarna kardamonu
  • otarta skórka z 1 małej cytryny
  • 2 łyżki soku z cytryny
Przygotowanie:
Wiśnie myjemy, suszymy i drylujemy. Zasypujemy cukrem wymieszanym z kardamonem i skórką cytrynową i odstawiamy najlepiej na noc żeby puściły sok. Następnego dnia owoce gotujemy aż zmiękną i będą odpowiedniej dla nas konsystencji. Dodajemy sok z cytryny, od czasu do czasu mieszamy i odszumowujemy.
Ja po 15 min. wyjęłam owoce na sito i gotowałam sam sok do czasu aż zgęstniał ponieważ lubię duże kawałki owoców w konfiturach. (Jeśli jednak lubicie bardziej rozdrobnione wystarczy gotować je razem z sokiem.) Pod koniec gotowania dodałam jeszcze owoce na 10 min.

Słoiki myjemy i przesuszone wstawiamy do zimnego piekarnika. Wypiekamy je w temp 120-130 stopni przez ok. 15-20 minut. Gorące wiśnie wraz z sokiem przekładamy do gorących wypieczonych w piekarniku słoiczków i pasteryzujemy ok. 20 min. w tej samej temperaturze. Następnie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i pozostawiamy słoiki w piekarniku do całkowitego wystygnięcia. 
Jeśli chodzi o pasteryzację posługuję się radami Bei, o których możecie poczytać tutaj. Jest to naprawdę rewelacyjny sposób w przeciwieństwie do gotowania słoików w wielkich garach, który jest koszmarny. 



3 komentarze:

  1. Asia pozdrowienia DLA ciebie I M. ( wciąż wspominam jak mnie uczył na nartach jeździć ;) a konfitury wiśniowe z kardamonem to może być niezwykły smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi taki dodatek na pewno by odpowiadal!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...