poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Pierogi z bobem i boczkiem

Całkiem niedawno rozpoczął się sezon na bób, a już zbliża się ku końcowi. Ten starzejący się (i nie tylko) najlepiej zmiksować, dodać boczek i zjeść ze smakiem w pierogach;)


Składniki na ciasto:
  • 375 g mąki
  • 200 ml wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka oleju
Składniki na farsz:
  • 500 g ugotowanego bobu
  • 150 g boczku
  • 1 duża cebula
  • 50 g masła
  • pieprz, sól
Przygotowanie:
Ugotowany bób zmiksować lub przepuścić przez praskę. Boczek przesmażyć, dodać drobno pokrojoną cebulę. Pod koniec smażenia dodać masło. Zmieszać z bobem i doprawić.   
Składniki ciasta wymieszać i zagniatać ciasto aż będzie elastycznie i sprężyste. Przygotowane ciasto cienko rozwałkować, a następnie szklanką wykrawać krążki, nakładać łyżeczkę farszu, składać na pół i zlepiać. 



6 komentarzy:

  1. No tak, tu mi się sezon skończył, a ja w ogóle nie skorzystałam. Może pierogi to rozwiązanie dla mnie — jak sama mówisz, starzejący się bób też się nada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja ale ja jednak wolę pierogi na słodko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Znam wiele osób, które jedzą bób z łupinkami - ja ich jednak nie znoszę więc zawsze obieram.

      Usuń
  4. Już widziałam pierogi z bobem u Kasi i bardzo mnie kusiły, a Twoje dodatkowo utwierdzają mnie, żeby się za nie zabrać.
    Pierwsza klasa Asiu:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. za te pierogi.....dołączę do Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...