poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Ostre paluszki mięsne

Pamiętacie moje, recyclingowe krakersy z mięsa? Dzisiejsze paluszki to trochę inna ich wersja, tym razem na ostro i w innym kształcie. Zdecydowanie łatwiej je w ten sposób przygotować, tym bardziej nie wiem dlaczego nie wpadłam na ten pomysł sama - zrobił to mój niespełna 3 letni syn. Podczas gdy ja wycinałam trójkątne krakersy, mój mały pomocnik przygotował sobie paluszki turlając ciasto na blacie. Odtąd i ja będę je przygotowywać w ten sposób.
Składniki:
/3 duże blachy/
  • 300-350 g mięsa wołowego lub drobiowego pozostałego z ugotowania rosołu (zawsze mielę je razem z 1 marchewką z rosołu)
  • 120 g żółtego sera
  • 200 g mąki 
  • 100 g masła
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne  (dla mnie są oooostre)
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki octu ryżowego lub octu winnego białego
  • do posypania sezam

Przygotowanie: 

Mięso z rosołu mielimy, dodajemy mąkę, miękkie masło, utarty żółty ser, sól, pieprz cayenne, proszek do pieczenia i ocet. Wszystko wyrabiamy mikserem lub ręcznie na gładką masę. Wstawiamy do zamrażarki przynajmniej na pół godziny. Następnie urywamy po kawałeczku ciasta i formujemy paluszki. Układamy je na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i pieczemy 15-20 min w temp 200 z termoobiegiem (aż nabiorą złoto-brązowego koloru). Trzeba je dobrze pilnować bo lubią się przypiekać.








4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu. Ja najczęśćiej zbierałam na farsz do pierogów. Pewnie na kolejnej imprezie plenerowej wykorzystam Twój sposób Asiu:-) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zawsze pierożki robię :P Piękne zdjęcia, takie paluszki to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomoc dzieci i ich pomysłowość niezastąpiona! Fantastyczny pomysł, gdyby nie było podanego składu nigdy bym się nie domyśliła, patrząc na fotki, że kryje się w nich mięsko. Po prostu BOMBA!!!!! Jestem zachwycona!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki recykling to mnie zaskoczył, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...