poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Rogaliki z masłem orzechowo-kokosowym

Otrzymałam wiele maili z pytaniem o to w jaki sposób wykorzystać masło orzechowo-kokosowe, o którym pisałam niedawno (tutaj). Osobiście lubię je wyjadać łyżeczką ze słoika, ale to niewłaściwe prawda? ;) Dlatego proponuję dzisiaj wykorzystać je do rogaliczków krucho-drożdżowych. Są bardzo smaczne - mięciutkie i kruche zarazem. Niestety nie wiem jak długo zachowują świeżość bo nigdy nie udaje mi się zrobić ich wystarczająco dużo żeby chociaż jeden przetrwał do następnego dnia. 
Składniki:
  • 1 kg mąki
  • 3/4 kostki masła
  • 4 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 50 g świeżych drożdży
  • 500 ml mleka
  • masło orzechowo-kokosowe
Przygotowanie:
Drożdże wkruszyć do miseczki, dodać łyżeczkę cukru, łyżkę mąki i podlać odrobiną letniego mleka. Odstawić na ok. 10-15 min aż drożdże się napuszą. 
Mąkę, cukier i pokrojone masło wymieszać z pozostałym mlekiem i wyrośniętymi drożdżami aż ciasto nie będzie się kleił i będzie odchodziło od ręki. Wstawiamy na 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie wałkujemy ciasto na okrągłe placki wielkości dużego talerza i kroimy jak pizzę na 8 równych części. Na każdy powstały trójkąt nakładamy łyżeczkę masła orzechowo-kokosowego i zwijamy zaczynając od szerszego końca do cieniutkiego i podwijamy rogi nadając kształt rogala. 






7 komentarzy:

  1. najpierw zabieram się za zrobienie masełka a potem za rogale :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia :) Takie rogaliki lubię najbardziej ;) wyszły Ci idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Jesoo, po co ja tu teraz weszłam...;-)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda,że nie mogę jeść cukru bo te rogaliki wyglądają na bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakież piękne, prosto do schrupania, już dzisiaj bym zakasała rękawy.... a ja obiecałam sobie nie piec przez jakiś czas...

    OdpowiedzUsuń
  6. Myslę, że mój blog może odpowiedzieć na twoje wątpliwości

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, proszę tylko o podanie czasu i temperatury pieczenia. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...