niedziela, 12 maja 2013

Czekoladowe pierogi z serem

Pierogi na słodko z pewnością przypadną do gustu dzieciom i miłośnikom czekolady. 
Obiad to czy deser...?


Składniki na ciasto:
  • 750 g mąki pszennej
  • 350 ml wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka oleju
  • 4-5 łyżek kakao
Składniki na farsz:

  • 200 g półtłustego białego sera
  • 3-4 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
  • cukier do smaku 
Przygotowanie:
Ser zmiksować z jogurtem lub śmietanką i cukrem. 
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać i zagniatać aż będzie elastycznie i sprężyste (ja używam do tego miksera z hakiem). Z przygotowanego ciasta odcinać po kawałku i cienko rozwałkować. Następnie szklanką wykrawać krążki, nakładać farsz, składać na pół lub przykrywać drugim krążkiem i zlepiać.

Pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wody, po czym mieszamy, żeby nie przywarły do spodu garnka i przykrywamy przykrywką. Gdy woda zacznie się gotować, odkrywamy garnek i gotujemy pierogi do czasu aż wypłyną na powierzchnię. Wtedy gotować jeszcze ok 4-5 min.



7 komentarzy:

  1. Będąc w tamtym roku na Festiwalu Pieroga miałam okazję jeść takie czekoladowe, z serem właśnie! Skradły moje podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super super super! Bardzo mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nabrałam wielkiej ochoty na takie pierogi. Wyglądają prześlicznie.

    W wolnej chwili zapraszam :)
    http://zdrowa-przemiana.blogspot.com/
    http://sniadania-fate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądaja obłednie i chyba jednak podam je na deser:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A Tobie jak smakowało? Wyglądają obłędnie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie tak mi smakowało jak to ujęłaś - obłędnie ;)
      a jedliśmy na obiad:)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja jestem takie duze dziecko, moglabym jesc czekolade codziennie :) Swietny pomysl z takimi pierogami!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...