sobota, 3 listopada 2012

Powidła śliwkowe z czekoladą

To już ostatnie w tym roku słodkości zamknięte w słoiczku. Długo przyszło mi na nie czekać bo najlepsze powidła ze śliwek koniecznie muszą być zrobione z węgierek. Na dodatek z późnych, mocno dojrzałych i słodkich węgierek. Z takich śliwek powidła zawsze robiła moja babcia i to były powidła najlepsze na świecie. Kilka lat temu moja mama wynalazła gdzieś świetny sposób na wzbogacenie tych powideł czekoladą i to był strzał w dziesiątkę. Teraz robię powidła tak jak babcia, po prostu smażę aż się wysmażą i zgęstnieją, dzielę na pół - część przekładam do słoiczków i pasteryzuję, a do reszty dodaję kilka kostek gorzkiej czekolady i/lub kakao.  
Nie dodaję natomiast cukru - specjalnie wybieram mocno dojrzałe i słodziutkie węgierki, które nie potrzebują dosładzania. Dzięki naturalnej słodyczy śliwek powidła mają lepszy smak niż te dosładzane cukrem. 



Składniki:

  • 1 kg wypestkowanych śliwek węgierek
  • pół tabliczki czekolady
  • 2-3 łyżki kakao


Przygotowanie:
Śliwki kroję na ćwiartki i smażę przez kilka dni do czasu uzyskania ulubionej, odpowiedniej dla nas konsystencji. Pod koniec smażenia dodaję czekoladę i kakao, smażę do rozpuszczenia. Gorące przekładam do słoików i pasteryzuję np. takim sposobem


8 komentarzy:

  1. Piekne zdjęcia zrobiłaś. Fajny sposób na te powidła z czekoladą, ja staram się w ogóle nie uzywać cukru więc przepis na pewno wykorzystam. Szkoda,że w tym roku nie ma juz węgierek ...ale zaczekam do przyszłej jesieni:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, zapisuję do wykorzystania na przyszły rok. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie nadawałaby się do przełożenia piernika :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oooooooooooooooo no ładnie tak przed spaniem robić smaka cooo ???

    OdpowiedzUsuń
  5. No, niech ja tylko będę mogła już czekoladę jeść! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja jakoś w tym roku mało śliwkowa... dużo innych rzeczy robiłam a na śliwki jakoś zabrakło miejsca i czasu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można mieć wszystkiego;) Miałaś tyle fajnych przetworów, że wystarczy na pewno na rok:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...