wtorek, 27 listopada 2012

Puszyste racuszki drożdżowe z jabłkami

Racuszki z jabłkami to jedna z potraw, która przypomina mi dzieciństwo, a dokładnie wakacje. Spędzałam je zazwyczaj na wsi u jednych dziadków i odwiedzałam mieszkającą kilka domów dalej drugą babcię. Tam zawsze było tłoczno, wesoło i dzięki temu nigdy się nie nudziłam. Było nas tyle, że z kuzynami i kuzynkami mogliśmy z łatwością tworzyć drużynę piłkarską. To bardzo wygodne dla dorosłych bo sami się sobą zajmowaliśmy, jednak gdy teraz pomyślę sobie, że babcia i ciocie musiały nas wykarmić to ręce mi drżą. Żeby nakarmić nas takimi racuszkami jak dzisiaj Wam prezentuję, musiały spędzić dobrych kilka godzin w kuchni, ale jaki to był smak... Nic się z nimi nie równa. Może to tylko moje dziecięce przerysowane wspomnienia, jednak pamiętam, że te racuszki były najlepsze na świecie. Nigdy później tak smacznych i puszystych nie jadłam. 


Składniki:

  • 350 g mąki
  • 350 ml mleka
  • 35 drożdży świeżych
  • 30 g masła
  • 2 łyżki cukru
  • 4 jabłka (ok.500g)
Przygotowanie:
Pokruszone drożdże zalać 50 ml letniego mleka, dodać łyżkę mąki i łyżeczkę cukru, odstawić do wyrośnięcia na 10 min. Gdy drożdże urosną dodać pozostałe letnie mleko, rozpuszczone masło, pozostałą mąkę oraz cukier i dokładnie wymieszać drewnianą łyżką lub trzepaczką. Dodać pokrojone w kostkę jabłka i odstawić do wyrośnięcia na około 40-50 min. Gdy ciasto wyrośnie nakładać na rozgrzany na patelni tłuszcz i smażyć na złoto z każdej strony. Podajemy z cukrem pudrem lub śmietaną. 


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ich cudowny smak i zapach. Nigdy sie nie mogę powstrzymac i objadam się nimi niemiłosiernie. Moja córka mnie zawsze prosi abym część racuszków zrobiła z bananem-też pieknie pachną i cudownie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam Cie do zabawy Liebster Blog http://dziewczynakucharza.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-x-2.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Babć nigdy nie poznałam, ale mama tak mnie właśnie rozpieszczała.

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie też kojarzą się z dzieciństwem, a ostatnie zdjęcie to już totalnie przywołało beztroskie wspomnienia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...