środa, 21 listopada 2012

Sałatka z zielonych pomidorów

Zdarza się Wam czasem szukać czegoś bezskutecznie przez długi czas, a później gdy już odpuszczacie, przypadkiem na to natrafiacie? Tak było z moimi zdjęciami do dzisiejszego wpisu. Dawno temu obiecałam ten przepis na sałatkę z zielonych pomidorów, jednak dopiero wczoraj szukając zupełnie innego zdjęcia trafiłam na te z sałatką. Dodatkowo znalazłam je w katalogu, do którego zaglądam praktycznie codziennie, jak więc to się stało, że wcześniej ich nie widziałam? hmmm...konia z rzędem temu kto zna odpowiedź.
Nie wiem czy jeszcze można gdzieś dostać zielone pomidory, jeśli tak to spróbujcie tej sałatki. To fajny dodatek do obiadu jeśli ktoś lubi warzywa w occie. Ja szczerze mówiąc nie bardzo, ale M. uwielbia więc dla niego obowiązkowo robię tę sałatkę.



 Składniki:
  • 1,5 kg pomidorów zielonych
  • 250 g cebuli
  • 1,5 łyżki soli
  • 125 ml octu
  • 250 ml wody
  • 1/4 szklanki cukru
  • 3 goździki
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
Przygotowanie:
Pomidory i cebulę kroimy w plastry. Wodę mieszamy z octem  i wszystkimi pozostałymi składnikami. Gdy się zagotuje dodajemy pokrojone pomidory i cebulę. Gotujemy około 10 minut, gorące przekładamy do słoików i dobrze zakręcamy. 


8 komentarzy:

  1. Serwetki to chyba kupujemy w tym samym sklepie ;) Jak by Ci został niechciany słoiczek to przyjmę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia bardzo kuszące! u mnei w domu też robi się sałatkę podobną, bo oprócz zielonych pomidorów jest tam jeszcze parę innych składników :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne! tylko skąd ja wezmę takie pomidory?
    przy okazji nominowałam Cie i zapraszam do zabawy http://mojkulinarnypamietnik.blogspot.com/2012/11/nominacja-do-liebster-blog-award-2012.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka jak sałatka....ale te piekne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog. Jeśli masz ochotę wziąść udział w tej zabawie to zapraszam po pytania do mnie na bloga: http://kulinarne-rozkosze.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie prowadzisz Bloga!
    Masz bardzo interesujące posty :-)
    Fajnie, że udało mi się na Ciebie trafić, będę miał co przeglądać w wolnych chwilach.
    Mam nadzieje, że ta ciężka praca włożona w prowadzenie Bloga będzie kontynuowana, bo według mnie masz ogromne szanse, aby stać się bardzo popularnym Blogerem.
    Jeśli masz czas i chęci zapraszam również i do mnie.
    Może treści prezentowane w moim Blogu nie są tak chwytne i powszechnie interesujące, jak Twoje jednakże może znajdziesz tu coś dla siebie.
    Bardzo zależy mi na obserwatorach i komentarzach, więc jeśli możesz mi pomóc w tej kwestii na zasadzie wzajemnej wymiany byłbym Ci niesamowicie wdzieczny.
    Banners Broker

    OdpowiedzUsuń
  7. Tę sałatkę znam tylko z opowieści mojego męża...kiedyś jego mama taką robiła...zawsze chciałam poznać jej smak...niestety nikt nie sprzedaje zielonych pomidorów w okolicy w której mieszkam :| ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mieszkasz w mojej okolicy to mogę się podzielić moimi ;)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...