niedziela, 23 grudnia 2012

Jadalne "bombki" choinkowe

W choince najlepszy jest fakt, iż można podjadać z niej przeróżne łakocie. Pamiętam jak w młodości wraz z siostrą zakradałyśmy się pod choinkę żeby zjeść cukierki zawieszone na gałązkach. Wyciągałyśmy słodycze, a sreberko zostawiałyśmy zawieszone, tak żeby nikt nie zorientował się, że go brakuje. Dla nikogo nie było  to oczywiście tajemnicą, ale dla nas była to doskonała zabawa.   
Dzisiaj poza cukierkami w sreberku, proponuję Wam "bombki" w nieco innej formie niż tradycyjne szklane czy drewniane. W tym roku moje "bombki" zrobiłam z bezy. Beza to bardzo fajny materiał na choinkę bo można z niej zrobić praktycznie wszystko co tylko sobie wymyślimy. Ja postawiłam na bałwanki, kółka i serduszka.  
Zobaczcie też łańcuch z płatków.



Składniki:

  • 5 jajek
  • 200 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • ewentualnie barwniki spożywcze
  • tasiemki do zawieszenia


Przygotowanie:
Białka jaj ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, a następnie dodajemy stopniowo cukier puder ciągle ubijając pianę na wysokich obrotach. Wyciskamy przez rękaw cukierniczy wybrane kształty, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 90 st. C przez ok. 60 min.






 







1 komentarz:

  1. Bardzo fajnie napisane, sama także uwielbiam tworzyć samemu i jest yo dla mnie inspiracją. Może też się komuś przydać takie rozwiązanie http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-bombke-z-kaszy/

    Dzięki za ten artykuł i czekam na następne tego typu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...