sobota, 1 grudnia 2012

Surówka z białej kapusty

Surówka to taki banał, taki oczywisty dodatek do obiadu, który zawsze jest dlatego wydaje się, że nie trzeba poświęcać mu zbyt dużo czasu. Wystarczy 10 minut ręcznej roboty, albo nawet 5 minut gdy używamy miksera. Poszatkować, doprawić, wymieszać. Proste prawda? Otóż nie dla wszystkich. Ja ciągle nie mogę dojść z surówkami do porozumienia, zwyczajnie sobie z nimi nie radzę. Nie to, żebym nie umiała zrobić, bo to przecież żadna filozofia pokroić warzywa,  jednak ciągle zapominam, że coś takiego jak surówki istnieje w związku z czym robię je zbyt rzadko. Macie na to jakiś sposób? Jak wciągnąć się w przygotowywanie surówek? Chodzi mi rzeczywiście o surówki, nie o warzywa z wody, czy zasmażaną kapustę. Póki co, zapiszę sobie w kaczodajni jedną z moich ulubionych surówek - z białej  kapusty, może to pomoże mi częściej do niej wracać;) 




Składniki:
  • 500 g kapusty białej
  • 3 średnie marchewki (150g)
  • jabłko (ok.100g)
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
  • koperek
Przygotowanie:
Warzywa poszatkować, dodać jogurt, majonez, przyprawy i wymieszać. Odstawić na około 10-15 min. Gotowe:) Smacznego




5 komentarzy:

  1. Prosta i smaczna surówkowa klasyka. Lubie ją bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. surówki to niestety tez moja pięta achillesowa... dziś u nas w podobnych klimatach:)
    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam surówki wszelkiego rodzaju ale mam problem z doprawieniem. Surówka to niby taki banał jednak trudno zrobic taka naprawde smaczną.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie do surówki z białej dodaję tylko wszystko co zielone: natka pietruszki, natka selera, zieloną część pora i koperek. Solę i dodaję łyżkę majonezu i już :) Taką lubimy najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...