piątek, 7 grudnia 2012

Kapusta z grochem - nie tylko wigilijna

Kapusta z grochem to potrawa, którą tradycyjnie przygotowujemy w naszym domu na kolację wigilijną. Jednak smakuje nam tak bardzo, że często gotuję ją też na co dzień do obiadu, zwłaszcza, że nie jest trudna do przygotowania, a przyjemność z jedzenia ogromna. Oczywiście ile osób, tyle pomysłów na jej przygotowanie. Ja robię ją w sposób tradycyjny dla mojej rodziny - z kminkiem i dużą ilością smażonej na maśle cebulki. Smak tej potrawy jest mocno uzależniony od tego jaką uda nam się kupić kapustę. Ideałem byłoby mieć własną, ale do tego chyba jeszcze nie dojrzałam ;)



Składniki:

  • 1 kg kapusty kiszonej 
  • 400 g grochu
  • 1 duża cebula 
  • 1 łyżeczka kminku
  • 4 liście laurowe
  • 8-10 ziaren ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • masło do smażenia
Przygotowanie:
Kapustę gotujemy z dodatkiem ziela angielskiego i liści laurowych do miękkości. Cebulę kroimy w drobną kostkę i przesmażamy na maśle do czasu  aż będzie złotobrązowa. Dodajemy odcedzoną kapustę i smażymy aż cala woda odparuje. 
Groch gotujemy ok.20 min. Dodajemy do podsmażonej kapusty. Doprawiamy solą, pieprzem i kminkiem. 


4 komentarze:

  1. i pomyśleć, że nigdy nie jadłam kapusty z grochem:)
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż ciężko mi w to uwierzyć:) Koniecznie musisz to nadrobić, szkoda nie znać smaku tak pysznego dania:)

      Usuń
  2. Pyszna potrawa, gotuje bardzo rzadko, ale osobiście bardzo mi smakuje, dziekuję za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ma piękny kolor :) ja dodaję jeszcze suszone grzyby

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...