poniedziałek, 17 grudnia 2012

Sałatka śledziowa

Dzisiaj zapraszam na sałatkę śledziową mojej teściowej. Mimo, iż nie przepadam za konserwowymi ogórkami, papryką czy grzybkami, tę sałatkę wybitnie polecam. Jest idealna zarówno na święta, jak i na co dzień, a dodatkowo łatwa i szybka w przygotowaniu.



Składniki:
  • 250 g śledzi (ja używam Lisner)
  • 80 g grzybki marynowane
  • 80 g ogórki konserwowe
  • 80 g papryki konserwowej
  • 80 groszku konserwowego
  • 13 g szczypiorku cienkiego
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 100 g kwaśnej śmietany
  • 40 g majonezu 
Przygotowanie:
Śledzie kroimy w kawałki, grzybki, ogórki, paprykę i jajka w drobniejszą kostkę. Mieszamy wraz z groszkiem odcedzonym z zalewy i drobno posiekanym szczypiorkiem. Dodajemy śmietanę, majonez, pieprz i mieszamy. Odstawiamy na przynajmniej kilka godzin. Nie solimy, sałatka nasiąknie solą od śledzi. 

 

8 komentarzy:

  1. Śledzie+grzybki marynowane i pozostałe smaczne dodatki, no no, pysznie się zapowiada. Kradnę przepis do wypróbowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas śledzie na porządku dziennym w menu, więc z chęcią wypróbuję, tym bardziej, że wygląda bardzo kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rodzaj składników bardzo mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej sałatki ze śledziem nie znałam, ale zapowiada się baaardzo smacznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam śledzie więc taka sałatka sprawi mi wielka przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawdzona i muszę przyznać, że rewelacyjna w smaku i wyszła mi delikatna..Może przez bardziej chojne potraktowanie majonezem:)...Naprawdę doskonała..pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się przepis i dziękuję za podzielenie się opinią:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...