sobota, 15 grudnia 2012

Domowa przyprawa do piernika

Planując pierniczki na święta wybrałam się niedawno do jednego z dużych marketów, których notabene nie znoszę przed świętami, bo są przeraźliwie zatłoczone. Szukałam kory cynamonu, której brakło mi do przygotowania domowej przyprawy piernikowej i za nic nie mogłam jej znaleźć. Podpowiedział mi jakiś mężczyzna, który tak jak ja wpatrywał się w półkę z przyprawami. Poprosił  w rewanżu o odszukanie przyprawy do piernika, jednak poleciłam mu zrobienie własnej. Zapytał mnie "po co"? Po co?! Otóż po to, żeby mieć prawdziwą, aromatyczną przyprawę, bez oszustwa w postaci mąki i kakao w składzie.


Składniki:

  • 25 g kory cynamonu
  • 4 g gałki muszkatołowej
  • 3 g ziarenek kardamonu
  • 7 g (2 łyżeczki) imbiru suszonego
  • 3 g (1 łyżeczka) goździków
  • 3 g ziele angielskie

Przygotowanie:

Wszystkie składniki ucieramy w moździerzu. Możemy sobie pomóc ucierając częściowo gałkę czy cynamon na małych oczkach tarki lub zmielić wszystko w młynku do kawy.
Takiej domowej przyprawy używamy nieco mniej niż tej sklepowej bo jest zdecydowanie bardziej intensywna. 


4 komentarze:

  1. Taka domowa przyprawa jest najlepsza. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne te pierwsze zdjęcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ musi ładnie pachnieć jak ją robisz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. proszę o kontakt na maila ws. wygranej książki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...