wtorek, 21 lutego 2012

Szyszki trochę inaczej

Szyszki to zapewne dla wielu osób, tak jak dla mnie, wspomnienie z dzieciństwa. W tamtych czasach nie było zbyt wielkiego wyboru w słodyczach i większość mam tak właśnie umilała życie swoim dzieciom. Gdy byłam mała mama zawsze robiła takie szyszki w wersji tradycyjnej czyli krówki lub cukierki toffi i ryż preparowany. Ja postanowiłam je trochę odmienić i dodałam orzechy, płatki i czekoladę, a że miałam otwartą puszkę mleka skondensowanego, postanowiłam ją wykorzystać zamiast cukierków. Uważam, że to całkiem fajna wersja szyszek. Są trochę bardziej miękkie od tych krówkowych które pamiętam, ale jak się okazało dla M. nawet lepsze bo tych tradycyjnych nie jadał a te i owszem. 



Składniki:
  • pół puszki mleka skondensowanego
  • 1/2 kostki masła
  • 4 łyżki golden syrup
  • ryż preparowany
  • płatki owsiane
  • orzechy laskowe i włoskie
  • czekolada gorzka

Przygotowanie:
W garnku rozpuścić masło. Dodać mleko skondensowane i golden syrup. Gotować przez chwilę cały czas mieszając. Odstawić i lekko wystudzić. W tym czasie czekoladę i orzechy połamać na małe kawałeczki. Do masy dodawać ryż, płatki, orzechy i czekoladę w takiej ilości żeby zagęścić masę. Wymieszać i formować szyszki lub kule najlepiej rękami zwilżonymi w chłodnej wodzie. Jeśli masa będzie zbyt rzadka można dodać trochę mleka w proszku.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...