piątek, 26 października 2012

Ciasto francuskie w dwóch wersjach

Kolejna propozycja na przekąskę z ciasta francuskiego. Dzisiaj do wyboru dwie wersje - słodka gruszka, orzechy, ser pleśniowy oraz żurawina lub też serek z ziołami, wędzonym łososiem i koperkiem. Obie smaczne, ja wybieram moje ulubione orzechy, zaś M. łososia:), która opcja jest Wam bliższa?



Składniki:
(na 6 szt.)
  • arkusz ciasta francuskiego
  • 1 gruszka
  • garść włoskich orzechów
  • garść żurawiny
  • łyżka masła
  • łyżka miodu 
  • ser pleśniowy 
  • serek śmietankowy(typu Philadelphia)
  • 2-3 łyżki siekanego koperku
  • 100 g wędzonego łososia
Przygotowanie:
Z ciasta wykroić foremką 6 kółek, bądź pokroić na 6 kwadratów. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 st.C przez ok 15 min (termoobieg)

I wersja:
Gruszkę obrać, pozbawić gniazda nasiennego, pokroić w cienkie plasterki i smażyć na maśle do miękkości pod koniec dodając miód, posiekane orzechy i żurawinę. 
Na ciepłe jeszcze ciasto nakładamy kilka plasterków sera pleśniowego, a na wierzch gruszkę z orzechami i żurawiną.

II wersja:
Serek wymieszać z koperkiem, doprawić solą i pieprzem, posmarować wystudzone ciasto francuskie, na wierzchu układając zwinięte w rulonik plasterki łososia.  



 

10 komentarzy:

  1. zdecydowanie gruszka, orzechy i ser :)
    bardzo lubię to połączenie smaków ...

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkie opcje fajne, ale z łososiem najbardziej malownicza!

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. biorę orzechową wersję - nawet dwie sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. widzę, że w tym przepisie jest wszystko co kocham!

    OdpowiedzUsuń
  5. Co tu dużo pisać, jak zawsze fantastycznie smacznie i pomysłowo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi odpowiadają obydwie wersje:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Obydwie wersje wyglądają niesamowicie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. kurcze wygląda świetnie ale ja ostatnimi czasy staram się ograniczać sery od kiedy trafiłam na ten artykuł -> http://pogromcymitowmedycznych.pl/myth/117/serki-pleśniowe-są-niezdrowe/ troche sie przestraszyłam bo uwielllllbiam sery pleśniowe. Mam w planach pociagnac za jezyk mojego lekarza przy najbliższej okazji tymczasem wypróbuje twoj przepis ze swiezym parmezanem poprostu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...